sandberg

Moderator: MOD_Nord-Trøndelag

Svar
Per Kristian

Re: sandberg

Legg inn av Per Kristian » 25. september 2007 kl. 5.19

hei..lurte bare på om det var noen muligheter her for å finne slekta i spillum og overhalla,,,min bestefar hette oskar engstrøm å bodde i overhalla,,min bestemor hette henny engstrøm...samt familie som heter sandberg i namsos,,har leita etter dette på nett for å se om jeg finner bilder fra disse eller fra eiendom osv,,min bestefar var sprengings bas da han var ung,,håper noen der oppe kan hjelpe litt til med dette,,

da er jeg å treffe på mail adresse [email protected]

Brukeravatar
dn22258
Sted: RØYKEN

Legg inn av dn22258 » 25. september 2007 kl. 21.47

I Norges bebyggelse (ca 1953-58), Nord-Trøndelag, nordre del, finner jeg på s.533 i Klinga familien Oskar Engstrøm. Ettersom en del av oppl. gjelder nålevende personer sender jeg detaljene til din mailboks.
Norges bb har ikke med bebyggelsen i Namsos, men finner et par Sandberg både i Klinga og Namskogan - men uvisst om disse er av interesse.
En ringerunde til Sandberg&#;er i Namsos kan kanskje gi en ledetråd.

M v h Dagfinn

Per Engstrøm

Legg inn av Per Engstrøm » 27. september 2007 kl. 0.38

hei,,dette skal jeg sjekke opp mere av,,men hva er linken til denne siden du nevner her,,skal jeg da bare søke på norges bebyggelse over nord trøndelag å dertil klinga

per engstrøm

Brukeravatar
dn22258
Sted: RØYKEN

Legg inn av dn22258 » 28. september 2007 kl. 17.03

Tror ikke bokverkene "Norges Bebyggelse" eller "Norske Gardsbruk" finnes på nettet.
Jeg har alle bindene av Norges Bebyggelse for Nord-Trøndelag, så jeg kan gjøre oppslag for deg.
Men som nevnt i mail, er ikke bebyggelsen i byene med. M v h Dagfinn

Knut Ellefsen
Sted: LEVANGER
Kontakt:

Legg inn av Knut Ellefsen » 4. januar 2009 kl. 10.16

Hei.
Serat du etterlyser familien Sandberg i Namsos.
Min kones oldemor het Julianne Sandberg. Hun var født i Skogn, men familien flyttet til Namsos. Hun hadde en bror. Jeg ikke vet om han hadde etterkommere.
Kan det være denne familin?

Christian Larssen Sandberg, født 15 sep 1810 på Alstadhaugvald, Skogn, (sønn av Lars Ingebriksten og Kirstina Pedersdatter Sandberg) yrke Skredder, død i Namsos.
I folketellingen 1865 har han flyttet med familien til Namsos og bosatt i 3. kvartal gnr. 117.

Han giftet seg med Jørgine Margrethe Arntsdatter, gift 18 okt 1838 i Alstadhaug Kirke, Skogn, født 1815 i Inderøy, Nord-Trøndelag, (datter av Arnt Pedersen og Anne Olsdatter) død i Namsos.

Barn:
i. Johan Jørgen Christiansen Sanberg, født 30 jan 1843 på Alstadhaugvald, Skogn, døpt 26 feb 1943 i Alstadhaug Kirke, Skogn, yrke Skredder.

Han giftet seg med Maren Christine Petrine Fallik, gift 30 des 1866 i Namsos, født 1839 i Bodø.

2. ii. Julianna Margrete Christiansdatter Sandberg, født 8 mai 1850.
Mvh. dn07505

Anne Berit Hildrum
Sted: OSLO

Legg inn av Anne Berit Hildrum » 5. januar 2009 kl. 22.38

Jeg kan sende deg det jeg har av aner på deg, hvis jeg tippet rett og du er sønn av Idar H Sandberg. Det er ikke umulig at det kan være noen bilder i Namsskoganbøkene. De har ganske mange bilder, men de blir litt lenger bakover. Det er jo mor til Oskar som kommer derifra.

Anne

Svar

Gå tilbake til «Overhalla»