Jørgen Marius Jakobsen Grønning, Stadsbygd
Moderator: MOD_Sør-Trøndelag
-
- Sted: TRONDHEIM
Re: Jørgen Marius Jakobsen Grønning, Stadsbygd
Fra før har jeg notert Jørgen Marius Jørgensen Grønning, f. 1882 i Stadsbygd, gift 1911 med Nikoline Kristoffersdatter Buan, og død 1967.
Så dukker det opp nok en Jørgen Marius Jørgensen Grønning, denne født 2.12.1888, død 2.3.1914 i Stadsbygd.
Er det noen slektsforbindelse mellom disse, eller mer presist: Hvem er foreldre til denne siste Jørgen?
mvh
Bjørn F
Så dukker det opp nok en Jørgen Marius Jørgensen Grønning, denne født 2.12.1888, død 2.3.1914 i Stadsbygd.
Er det noen slektsforbindelse mellom disse, eller mer presist: Hvem er foreldre til denne siste Jørgen?
mvh
Bjørn F
-
- Sted: VANVIKAN
Hei Bjørn.
Forledrene til den siste Jørgen (f. 1888 ) er Jakob Josias Jørgensen Grønning f. 1860 og Kristine Kristansd. Høybro f. 1866.
Den første Jørgen er onkel til den andre.
Jakob Josias f. 1860 er halvbror til Jørgen f. 1882
Mvh. Stig W.
Forledrene til den siste Jørgen (f. 1888 ) er Jakob Josias Jørgensen Grønning f. 1860 og Kristine Kristansd. Høybro f. 1866.
Den første Jørgen er onkel til den andre.
Jakob Josias f. 1860 er halvbror til Jørgen f. 1882
Mvh. Stig W.
-
Takk for svar.
Kan du også avdekke halvbrorforbindelsen Jakob Jørgen?
mvh
Bjørn F
Kan du også avdekke halvbrorforbindelsen Jakob Jørgen?
mvh
Bjørn F
-
Hei igjen.
Jørgen Jakobsen Grønning (1839-1919) var først gift i 1864 med Anne Bergitte Johansd. Vik (1841-1873). De fikk sønnen Jakob Josias i 1860. Jørgen Jakobsen Grønning giftet seg 2. gang i 1879 med Margrethe Fredrikke Markusd. Lysøysund (1854-1924). De fikk sønnen Jørgen Marius i 1882.
Mvh. Stig W.
Jørgen Jakobsen Grønning (1839-1919) var først gift i 1864 med Anne Bergitte Johansd. Vik (1841-1873). De fikk sønnen Jakob Josias i 1860. Jørgen Jakobsen Grønning giftet seg 2. gang i 1879 med Margrethe Fredrikke Markusd. Lysøysund (1854-1924). De fikk sønnen Jørgen Marius i 1882.
Mvh. Stig W.
Hei !
Var tilfeldigvis innom denne sida og ser at en mann med navn Jakob Jørgensen Grønning som er født i Stadsbygd men står oppført under Ørland ved folketellingen i 1900 . Ha er født i 1866 og var gift med riktignok Kristine Kristiansdatter Høibro født i 1860. Disse var mine besteforeldre.Kan det være de samme omtalte ?
Var tilfeldigvis innom denne sida og ser at en mann med navn Jakob Jørgensen Grønning som er født i Stadsbygd men står oppført under Ørland ved folketellingen i 1900 . Ha er født i 1866 og var gift med riktignok Kristine Kristiansdatter Høibro født i 1860. Disse var mine besteforeldre.Kan det være de samme omtalte ?
-
Hei.
Ser at jeg har byttet om fødselsårene på Jakob og Kristine. Kristine Kristiansd. Høybro var født i 1860, mens Jakob Josias Jørgensen Grønning var født 26/10-1866.
Mvh. Stig W.
Ser at jeg har byttet om fødselsårene på Jakob og Kristine. Kristine Kristiansd. Høybro var født i 1860, mens Jakob Josias Jørgensen Grønning var født 26/10-1866.
Mvh. Stig W.
-
På oversikten min har alle barna etter Margido Fredrik jakobsen Grønning og Sigrid Margrethe Uthaug, fått familienavnet Grønning. Skal det være Grønning Uthaug?
mvh
Bjørn F
mvh
Bjørn F
Du har rett, Grønning er familienavnet.
Uthaug er i dette tilfelle min adresse. Kunne lett misforstås .
Uthaug er i dette tilfelle min adresse. Kunne lett misforstås .
Hei igjen !
Kunne vært interessant og vite hvor i verden du bor og hvor nært vi er i slekt, vi er vel det ?
Kunne vært interessant og vite hvor i verden du bor og hvor nært vi er i slekt, vi er vel det ?
-
Jeg bor i Trondheim, og vår felles ane er Carl Torgersen Skaug, gift med Siri Christophersdatter. Du er derfra 6-menning med min mor. Jeg forsøkte å lime inn en slektskapsforbindelsesoversikt, men det taklet ikke dette forumet, så vil du ha mer detaljert forbindelse, får vi kommunisere pr. e-post direkte.
mvh
Bjørn F
mvh
Bjørn F