Erik Larssen Udduvollen

Moderator: MOD_Sør-Trøndelag

Svar
Jan Strømmen

Re: Erik Larssen Udduvollen

Legg inn av Jan Strømmen » 26. mai 2003 kl. 2.09

Erik Larssen ble født 16 august i 1816 på Udduvolen i Melhus. I 1832 dro han til Stadsbygd i følge Melhusboka til Per O. Røed. Det neste jeg vet om han er at han var i Stjørna i 1844 og levde der resten av sitt liv.
Det jeg lurer på er om han virkelig dro til Stadsbygd, om han oppholdt seg der lenge og om han satte noen spor etter seg.
Hvis noen vet noe om Erik i perioden 1832-1844 ville jeg bli meget takknemlig.
Min interesse kommer av at Erik var min tipp-oldefar.
Hilsen JanS

dn07221
Sted: JAKOBSLI

Legg inn av dn07221 » 27. mai 2003 kl. 0.56

Hei Jan,

Spørsmålet ditt er så avgrenset at jeg knapt vet om jeg skal hive meg utpå. Erik Larsen har som du sikkert vet godt med etterkommere, deriblant mine barn.

Det første barnet jeg har registrert i min base er Eilert Kristian Bedin Eriksen Sagen, f.14 oktober 1844.

Har hørt at han hadde en sønn før dette, men har ikke noe notert. Kanskje Eilert Bjørkvik vet noe om dette? Er ikke spesielt glad for synsing, men en skulle jo tro at det burde være en Lars som eldste sønn og i så måte blir det født en Lars Eriksen sønn av Erik Larsen og Karen Jonsdatter i Stadsbygd i 1843. Obs! det er minst to samtidige par ved disse navnene og jeg har ikke gårdsnavn notert. Også var det noe som skurret i bakhodet om etterslekt i Fevåg???

Tror jeg får sende en epost til Eilert

mvh EAa

dn07221
Sted: JAKOBSLI

Legg inn av dn07221 » 28. mai 2003 kl. 1.45

Det er skummelt å synse. Jeg hadde Erik Larsen registrert gift med mor til Eilert Kristian, Ingeborg Olsdatter Bedin (Sagen), men manglet informasjon om ekteskapet. Har nå fått tilbakemelding om at de ikke var gift og da kan jo fort Eilert Kristian være den sønnen utenfor ekteskap som jeg mente å ha hørt om.

Da var vi like langt. Beklager blindsporet.

mvh EAa

Svar

Gå tilbake til «Melhus»