Hans Eriksen og Anna Gurina Eriksdtr.

Moderator: MOD_Sør-Trøndelag

Svar
Brukeravatar
11271
Sted: HEIMDAL
Kontakt:

Re: Hans Eriksen og Anna Gurina Eriksdtr.

Legg inn av 11271 » 23. mai 2003 kl. 14.43

Erik Andreassen Øien og Johanna Hansdtr., begge fra Orkdal, fikk 2 barn, begge født i Orkdal. Hans Eriksen f. 31.10.1872 og Anna Gurina f. 4.1.1875. I folketellingen 1875 finner jeg Hans og Anna sammen med Johanna på Øien i Orkdal. I folketellingen 1900 finner jeg Anna sammen med Johanna på Frishagen i Orkdal, Hans finner jeg ikke i det hele tatt. Jeg har ikke funnet noen av dem som emigrert til USA. Erik er min oldefar, jeg prøver å finne alle hans etterkommere, så jeg håper noen har flere opplysninger om Hans og Anna.

Mvh. Arnt Stavne

Inger Johanne Bjørnaas
Sted: RENNEBU

Re: Hans Eriksen og Anna Gurina Eriksdtr.

Legg inn av Inger Johanne Bjørnaas » 25. mai 2003 kl. 22.04

Hei

Jeg har prøvd å sjekke litt, men har ikke klart å finne ut noe om disse to. Tenkte kanskje jeg kunne finne at Hans døde før 1900, men det har jeg ikke funnet, ei heller at han ble konfirmert. Har også sjekket klokkerboka ut 1912 etter Johanna og Anna Gurina, men heller ikke der fant jeg noe.

Kanskje du kan få opplysninger hvis du kontakter folkeregisteret eller kirkekontoret. Det hadde jo også vært litt enklere hvis man visst hva de brukte til etternavn. Så etter litt i Gardtales men fant kun en liten kommentar vedr. foreldrene til Johanne. (De hadde 3 døttre) Eli Hansdt. hadde ei datter som bodde hos Johanne i 1875. Har heller ikke klart å finne noe mer om henne.

Skal si i fra hvis det dukker opp noe.

Beste hilsen Inger

Svar

Gå tilbake til «Orkdal»