Olava Olsd. Togstad Nes Romerike f. 1882
Moderator: MOD_Akershus
Olava Olsd. Togstad Nes Romerike f. 1882
Har noen opplysninger å gi? Olava Olsd. er i ministralbok for Askim 1904 kalt Olava Olsen. Hun ble gift med Lauritz Kristensen Lillemoen fra Sigdal antakelig 1900-1902. Hun døde muligens i Røyken i Buskerud.
- Laila Normann Christiansen
- Sted: OSLO
- Kontakt:
Re: Olava Olsd. Togstad Nes Romerike f. 1882
Hei!
Ved å finne vielsen, vil du også finne farens navn, og kanskje hennes fødselsdato.
Lykke til!
Ved å finne vielsen, vil du også finne farens navn, og kanskje hennes fødselsdato.
Lykke til!
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Moderator: Akershus/Oslo, Emigrasjon USA
Les dette før du poster din etterlysning
Laila N. Christiansen
Olava ble født 14.4.1882 og døpt 29.5.1882. Konfirmert 4.10.1896. Nes kirke.
Om du ser litt nøye på dåpen i Askim så var vielsen 23.12.1902 i Kristiania. Jeg noterte ikke Olava sitt bosted i FT 1900, men mener å huske det var i Åkebergveien.
Foreldre til Olava :Ole Ing/Eng-ebr i/e gtsen f.1848 og Maria Andersdtr. f.1854. De ble viet 1872 står det ved Olava sin dåp.
Se på garder:Hindensanden og Busserud så kanskje du finner noe mer.
Om du ser litt nøye på dåpen i Askim så var vielsen 23.12.1902 i Kristiania. Jeg noterte ikke Olava sitt bosted i FT 1900, men mener å huske det var i Åkebergveien.
Foreldre til Olava :Ole Ing/Eng-ebr i/e gtsen f.1848 og Maria Andersdtr. f.1854. De ble viet 1872 står det ved Olava sin dåp.
Se på garder:Hindensanden og Busserud så kanskje du finner noe mer.
Takk for tipset, men som nybegynner vet jeg ikke hvordan jeg kan finne vielsen. Av neste svar så blir det oppgitt at det var i Kristiania og der er det scanna kirkebøker. Nå var det mange menigheter i Kristiania, så jeg skulle gjerne ha et tips om hvordan Palmar Huse fant fram.
Hilsen UAAL
Hilsen UAAL
Alle har vi vært nybegynnere så derfor er dette fora en god hjelp og "skole"
Askim Ministrialbok,1898-1912. Innflyttet 1905,side 185 nederst på høyre side og side 286.
Der står også en datter,Astrid Kristine f.24.11.døpt 29.11.1902. Prøvde å finne om hun var konfirmert i Askim, men de var nok alt flyttet.
Fant også en Paul... f.1905 i Askim.
Kanskje du vet hvor de flyttet fra Askim? Ved Astrid sin konfirmasjon kan du være heldig å finne hvor hun er født /døpt.
Lykke til videre.
Palmar
Askim Ministrialbok,1898-1912. Innflyttet 1905,side 185 nederst på høyre side og side 286.
Der står også en datter,Astrid Kristine f.24.11.døpt 29.11.1902. Prøvde å finne om hun var konfirmert i Askim, men de var nok alt flyttet.
Fant også en Paul... f.1905 i Askim.
Kanskje du vet hvor de flyttet fra Askim? Ved Astrid sin konfirmasjon kan du være heldig å finne hvor hun er født /døpt.
Lykke til videre.
Palmar
Jeg takker Palmar Huse for god hjelp! Jeg må visst låne bygdebøkene for Nes (Næs). I hvilket bind finner jeg Togstad, Hindensanden og Busserud?
- Laila Normann Christiansen
- Sted: OSLO
- Kontakt:
Togstad finner du i hvertfall i bind 3.
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Laila N. Christiansen