Lobben Hauge

Moderator: MOD_Buskerud

Svar
Brukeravatar
Hilde Elisabeth Wedde
Sted: KONGSBERG

Lobben Hauge

Legg inn av Hilde Elisabeth Wedde » 30. juli 2007 kl. 0.17

Hei!

Håper noen kan hjelpe Ronny med dette:
¨
Mitt navn er Ronny Røste. Jeg har masse slekt fra Buskerud, blant annet fra Lobben og Bendiksby på Modum.

Jeg har nylig blitt kontaktet av to ektepar fra USA som også har aner fra Lobben, og som jeg har hjulpet litt i deres leting. Jeg har imidlertid også fått et bilde på e-post, som ikke helt stemmer overens med de Lobben bildene jeg har sett, og det står visst nok Lobben Hauge bak på bildet.

Kan du hjelpe meg med å identifisere denne gården, eventuelt hjelpe meg med å finne personer som har slik kunnskap? Det hadde vært svært hyggelig å kunne hjelpe disse amerikanske ekteparene som nå legger planer for tur til Modum i 2009. :-)

Beste hilsner
Ronny Røste

Utdrag fra Original Message -----
Subject: NORWEGIAN GENEALOGY

GOOD EVENING: Thank you so much for replying to our letter. Attached is a picture that Ron's great grandfather had of Lobben Hauge farm (marked on the back - farm where Grandpa Hauge grew up). Rebecca Hougher shared the pictures you had sent of Lobben farm about 1900 and 2003. You had mentioned that there were 3 Lobben farms. Does the attached picture remind your grandmother of one of these farms? We are certain you have located the correct farm, but we are just curious about this picture. Also we have found a bed and breakfast at a Lobben Farm near Eiker. How far is this from the other Lobben Farms?

Hilde
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

gj04433
Sted: OSLO

Re: Lobben Hauge

Legg inn av gj04433 » 30. juli 2007 kl. 18.48

Jeg ville trodd på det som sto foran på bildet: Fossum, Modum Blaafarveverk. Bildet er av hovedbygningene på Fossum gård som nå er brent. Bildet er også i Modums Historie, bind 1, side 331.

Mvh. Asbjørn

gj04433
Sted: OSLO

Re: Lobben Hauge

Legg inn av gj04433 » 31. juli 2007 kl. 12.37

Legger ved et kart som viser hvor Fossum gård ligger i forhold til Lobben i Eiker og Lobben i Modum.

Mvh. Asbjørn

PS. Du kan åpne en kobling i et nytt vindu for å lese teksten på kartet.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar

Gå tilbake til «Modum»