Peder Jørgensen og Anne Margrete Pedersdatter f. ukjent
Moderator: MOD_Troms
Peder Jørgensen og Anne Margrete Pedersdatter f. ukjent
Leter etter mer informasjon om disse to. Vet at de var bosatt på Trondenes og fikk sønnen Martinus f. 1815 d.1877. Han giftet seg med Olava Maria Olsdatter fra Myre, Øksnes.
Re: Peder Jørgensen og Anne Margrete Pedersdatter f. ukjent
Martinus konfirmasjon (nr 20): Konfirmasjon Trondenes 1832
Konfirmasjonen viser at han er født på Alvestad, så det er vel ganske sikkert faren du finner her (Per Jørgensen, sønn til Jørgen Poulsen): FT-1801 Alvestad
Martinus dåp i 1815 (nest nederst på side 2): KB Trondenes 1815
Dåpen viser at foreldrene ikke var gift.
Odd Villy Ovesen
Konfirmasjonen viser at han er født på Alvestad, så det er vel ganske sikkert faren du finner her (Per Jørgensen, sønn til Jørgen Poulsen): FT-1801 Alvestad
Martinus dåp i 1815 (nest nederst på side 2): KB Trondenes 1815
Dåpen viser at foreldrene ikke var gift.
Odd Villy Ovesen
Takk. Ser at det er brukt både Peder og Per på samme mannen... Du vet ikke noe mer om anene bakover her?
Jeg klarer ikke å tyde det som står under dåpen.
Jeg klarer ikke å tyde det som står under dåpen.
Kjenner ikke familien, men dåpsinnførselen er som følger:
20/8-1815:
døpt uægte barn tilhørende Ungkarl Peder Jørgensen og Pige Anne Margrethe Pedersdatter Alvestad
nomine: Martinus fød 4de Augusti. Daabsvidner: Edias Joenssen Varmedal. Just Mikkelsen Alvestad. Ingebricth Hansen. Anne Margrethe Jørgensdatter Grøta. Mariana Johannesdatter Alvestad.
20/8-1815:
døpt uægte barn tilhørende Ungkarl Peder Jørgensen og Pige Anne Margrethe Pedersdatter Alvestad
nomine: Martinus fød 4de Augusti. Daabsvidner: Edias Joenssen Varmedal. Just Mikkelsen Alvestad. Ingebricth Hansen. Anne Margrethe Jørgensdatter Grøta. Mariana Johannesdatter Alvestad.
Ifølge Family Search fikk Jørgen Poulsen Lind og Karen Birgitte Eriksdatter Møller følgende barn (bør sjekkes mot originale kirkebøker):
1. Peder
Birth: 1780
Christening: 10 SEP 1780 Trondenes, Troms, Norway
Death: 1843
2. Poul
Birth: 1781
Christening: 10 JUN 1781 Trondenes, Troms, Norway
3. Malene Marie
Birth: 1784
Christening: 19 SEP 1784 Trondenes, Troms, Norway
4. Hans Paul
Birth: 1790
Christening: 23 MAY 1790 Trondenes, Troms, Norway
Death: 28 MAY 1812
Jørgen Poulsen Lind skal være født i 1745, død 9 Sep 1813, foreldre Poul Jørgensen Lind og Sophie Amalie Nilsdatter (FS)
Karen Birgitte Eriksdatter Møller døde 21 Des 1800 (FS)
1. Peder
Birth: 1780
Christening: 10 SEP 1780 Trondenes, Troms, Norway
Death: 1843
2. Poul
Birth: 1781
Christening: 10 JUN 1781 Trondenes, Troms, Norway
3. Malene Marie
Birth: 1784
Christening: 19 SEP 1784 Trondenes, Troms, Norway
4. Hans Paul
Birth: 1790
Christening: 23 MAY 1790 Trondenes, Troms, Norway
Death: 28 MAY 1812
Jørgen Poulsen Lind skal være født i 1745, død 9 Sep 1813, foreldre Poul Jørgensen Lind og Sophie Amalie Nilsdatter (FS)
Karen Birgitte Eriksdatter Møller døde 21 Des 1800 (FS)
Takk. Opplysningene der stemmer med folketellingen for 1801. Så regner med at det er rett. Han hadde i tillegg 3 stebarn i følge den folketellinga, Ole Pedersen 30år, Erich L. Møller 28 år og Sofia A. Pedersdatter 24 år. Vil tro at disse da er karens barn fra tidligere ekteskap...(?)
har peder sine forfedre i mine arkiv registrert på alvestad og for , trondenes. la meg vite
om du trenger mer
om du trenger mer
-
- Sted: MYRE
Hei Tove Anita!
Jeg ser du har Peder Jørgensen i dine arkiver og jeg skulle gjerne hatt det du har om han og hans forfedre.
Mvh. Irene
Jeg ser du har Peder Jørgensen i dine arkiver og jeg skulle gjerne hatt det du har om han og hans forfedre.
Mvh. Irene