Birtavarre kirkegård, Kåfjord kommune, Troms

Generelle spørsmål om alt som omhandler gravminner.

Moderator: MOD_Gravreg

Låst
Brukeravatar
Gunnhild Synnøve Engstad
Sted: LAKSELV

Birtavarre kirkegård, Kåfjord kommune, Troms

Legg inn av Gunnhild Synnøve Engstad » 18. juli 2007 kl. 10.41

Hei.

Etter å ha vært på RidduRiddu i år, stoppet jeg på hjemveien i bygda der jeg ble født, Birtavarre. Der påbegynte jeg avfotografering av kirkegården, men gikk fri for strøm midt i arbeidet. Ca 30% av kirkegården er dekket.

Er det noen som kan tenke seg bidra med gravminneregistrering av Birtavarre kirkegård sammen med meg? Jeg trenger noen som kan avfotografere resten av kirkegården. Registreringsarbeidet etterpå kan vi dele på, eventuelt kan jeg ta hele den delen bare jeg får bilder av gravminnene. Jeg vil anslå at det tar ca 2 timer å avfotogravere resterende.

Gravminner er en kilde vi som slektsforskere har i vår hobby. Det å bidra i digitalisering av kilder (registreringsarbeid av gravminner, kirkebøker m.m.) gir førstehånds tilgang til kilder i søkbar form. I registreringen legger jeg inn en kollonne med henvisning til min egen base. Jeg har erfart at det er til stor nytte for min egen slektsbase å registrere slike kilder selv. I tillegg får man større innsikt i forholdene på stedet og tiden forfedre levde i.

Ta gjerne kontakt
Gunnhild S. Engstad

Brukeravatar
Gunnhild Synnøve Engstad
Sted: LAKSELV

Re: Birtavarre kirkegård, Kåfjord kommune, Troms

Legg inn av Gunnhild Synnøve Engstad » 14. juli 2008 kl. 11.41

Hei.

Jeg ser at mange har vært innom min etterlysning etter hjelp til avslutte Birtavarre kirkegård. Tusen takk til dere som har vurdert forespørselen min.

I år har jeg atter vært på RidduRiddu. Benyttet anledningen til å fotografere ferdig Birtavarre kirkegård en perfekt sommernatt i midnattsolens rike. Nå er det bare å vente på de lange mørke høstkvelder eller vinternetter for bedre tid til avskriftsjobben. Hahaha....når kommer det slike med god tid i denne hobbyen?

Lykke til landet rundt i full fotografering.

Gunnhild S. Engstad

Låst

Gå tilbake til «Gravminner»