Elise Selvigs (1872-1953) familie
Moderator: MOD_Buskerud
Elise Selvigs (1872-1953) familie
Elise Selvig f. 1872, yngste datter av Amund Aafløy i Kr.sund N., flyttet til Østlandet omkring 1900, og ble bisatt på Bragernes i Drammen 6/6-1953. Hun fins på Gravminner
på Dis-Norge sammen med andre Selvig'er, hvorav en heter Ole Aafløy Selvig. Jeg kjenner til at hun ble gift Selvig, men hvilken Selvig giftet hun seg med - og når? Er noen av
Selvig'ene på listen over døde/bisatte hennes barn?
Vennlig hilsen Helge Aafløy
på Dis-Norge sammen med andre Selvig'er, hvorav en heter Ole Aafløy Selvig. Jeg kjenner til at hun ble gift Selvig, men hvilken Selvig giftet hun seg med - og når? Er noen av
Selvig'ene på listen over døde/bisatte hennes barn?
- Marit Hegsvold Nyhus
- Sted: BRUMUNDDAL
Re: Elise Selvigs (1872-1953) familie
Ser av gravminner at hun er gravlagt sammen med en Jacob N. Selvig og det er kanskje han her
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... =7870#ovre
Marit
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... =7870#ovre
Marit
Fra annet hold har jeg fått vite at hun giftet seg 16/12-1901 med Ole Christen Olsen Selvig
fra Lier. Hennes far hadde tatt turen som forlover. Ole Chr. var født i 1849 og døde 1/3-1920. Hun hadde Gjertine som første fornavn, født på Strinda. Men hvem var hennes barn ?
fra Lier. Hennes far hadde tatt turen som forlover. Ole Chr. var født i 1849 og døde 1/3-1920. Hun hadde Gjertine som første fornavn, født på Strinda. Men hvem var hennes barn ?
Gjertine Elise Selvig ble gift 16/12-1901 med Ole Ckristen Olsen Selvig fra Lier.
Hennes far hadde tatt turen som forlover. Ole Chr. var født i 1849 og døde 1/3-1920.
Disse opplysningene har jeg fått fra annet hold.
Hennes far hadde tatt turen som forlover. Ole Chr. var født i 1849 og døde 1/3-1920.
Disse opplysningene har jeg fått fra annet hold.
- Marit Hegsvold Nyhus
- Sted: BRUMUNDDAL
Hei Helge
Jeg så i gravminner at Elise og Jacob hadde samme nr på felt, rad og gravnummer og derfor ut fra at de var begravet sammen.
Etter opplysninger du nå gir ser jeg at jeg har tatt feil.
Du kan jo prøve å ta kontakt med menigheten i Drammen og høre om de kan hjelpe med navn på gravplassinnehaver. Dette er som regel nær slekt.
Marit
Jeg så i gravminner at Elise og Jacob hadde samme nr på felt, rad og gravnummer og derfor ut fra at de var begravet sammen.
Etter opplysninger du nå gir ser jeg at jeg har tatt feil.
Du kan jo prøve å ta kontakt med menigheten i Drammen og høre om de kan hjelpe med navn på gravplassinnehaver. Dette er som regel nær slekt.
Marit
-
- Sted: ÅMOT
Hei,
Det første barnet kom i mars 1902, nr 83 - Elisabeth Theilgaard http://tinyurl.com/35vy7d
Kjell H.
Det første barnet kom i mars 1902, nr 83 - Elisabeth Theilgaard http://tinyurl.com/35vy7d
Kjell H.
Hallo
Her har jeg funnet vielsen til Ole Christian og Gjertine Elise Se nr. 137
...og her er dør hans første kone Ellen Selvig
Mvh Anne-Lise
Her har jeg funnet vielsen til Ole Christian og Gjertine Elise Se nr. 137
...og her er dør hans første kone Ellen Selvig
Mvh Anne-Lise
Hei igjen
Jeg legger inn en link til en barn til: Ole født 7.juli 1905
Kanskje er det ennå flere
Anne-Lise
Jeg legger inn en link til en barn til: Ole født 7.juli 1905
Kanskje er det ennå flere

Anne-Lise
Det har jeg i mellomtiden funnet ut - samme sted som deg - til og med Oles død
og hans søsters med ektemanns giftermål og død.
Nå kommer man vel opp til der hvor kirkebøkene stort sett slutter å gi informasjoner.
Jeg er interessert i om søskenparet hadde etterkommere. Det er jo slekt, må vite!
og hans søsters med ektemanns giftermål og død.
Nå kommer man vel opp til der hvor kirkebøkene stort sett slutter å gi informasjoner.
Jeg er interessert i om søskenparet hadde etterkommere. Det er jo slekt, må vite!