Finnes det i dette landet en plass/sted som heter Askestrand. Kan noen hjelpe meg med det. Jeg kan ikke finne navnet på noen kart. Mest trolig må plassen/stedet ligge på østlandet i området rundt Oslo, men kan også ligge andre steder. Navnet er reg. før 1800.
På forhånd takk.
Med hilsen
Harald Hokholt
Fundingrudveien 181
1450 Nesoddtangen
E-post: [email protected]
Plass/sted Askestrand
Moderator: MOD_ukjent_fylke
-
- Sted: NESODDTANGEN
- Kontakt:
Re: PLass/sted Askestrand
Kan det være Askestad i Røyken som menes ?
Lykke til
Lykke til
mvh Liv Skramstad
Distreff: Bidragskjører
Moderator: Østfold
Moderator: Slektsprogrammer
Les dette før du poster din melding
Distreff: Bidragskjører
Moderator: Østfold
Moderator: Slektsprogrammer
Les dette før du poster din melding
-
- Kontakt:
Det jeg egentlig er ute etter er en Iver Iversen Askestrand, som i slutten av 1700 tallet var "ungkarl og underofficcer ved Jæger Corpset i Christiania." (Fogderegnskapet Øvre Romerike 1798)
- Vidar Sigurd Øverlie
- Sted: LARVIK
Hei,
Jeg finner heller ikke Askestrand på noe kart. Askestrand synes å være et ganske skjeldent navn, men det finnes noen i telefonkatalogen med dette navnet som peker i retning Hønefoss. Askestrand finnes med en registrering i DIStreff og denne registrering er fra Ådal (Hønefoss).
Mvh
Vidar
Jeg finner heller ikke Askestrand på noe kart. Askestrand synes å være et ganske skjeldent navn, men det finnes noen i telefonkatalogen med dette navnet som peker i retning Hønefoss. Askestrand finnes med en registrering i DIStreff og denne registrering er fra Ådal (Hønefoss).
Mvh
Vidar
- Vidar Sigurd Øverlie
- Sted: LARVIK
-
- Kontakt:
Hei Vidar
Takk for opplysningene. Jeg har allerede hvert i kontakt med en person med navnet Askestrand fra Hønefoss, som kunne fortelle at forfedre kom fra plassen Askestrand under gården Blakstveit i Ådal. Men ved å søke i slektdatabasen fra Ådal der det hevdes at 99% av alle dåper i Viker og Nes kretser fra 1704 - 1930, har jeg ikke funnet Iver Iversen døpt. Kirkebøkene fra området så litt "uleslige" ut, men jeg skal undersøke dette nærmere. Det kan være mulig at Iver Iversen ikke er født på Askestrand, men har kommet dit på et senere tidspunkt. Igjen takk for hjelpen.
Med hilsen
Harald
Takk for opplysningene. Jeg har allerede hvert i kontakt med en person med navnet Askestrand fra Hønefoss, som kunne fortelle at forfedre kom fra plassen Askestrand under gården Blakstveit i Ådal. Men ved å søke i slektdatabasen fra Ådal der det hevdes at 99% av alle dåper i Viker og Nes kretser fra 1704 - 1930, har jeg ikke funnet Iver Iversen døpt. Kirkebøkene fra området så litt "uleslige" ut, men jeg skal undersøke dette nærmere. Det kan være mulig at Iver Iversen ikke er født på Askestrand, men har kommet dit på et senere tidspunkt. Igjen takk for hjelpen.
Med hilsen
Harald
Re: Plass/sted Askestrand
Hei.
Jeg heter Askestrand og kan kanskje hjelpe deg litt med hvor det er. Det er en liten plass med et hus og et naust og en liten strand i Ådal utenfor Hønefoss, Kjenner lite til slekten min på den siden så hadde vært interesantå vite litt mer.
Jeg heter Askestrand og kan kanskje hjelpe deg litt med hvor det er. Det er en liten plass med et hus og et naust og en liten strand i Ådal utenfor Hønefoss, Kjenner lite til slekten min på den siden så hadde vært interesantå vite litt mer.