Hei, jeg vil bare si at det du har funnet ut trolig er riktig, og at det du skrev den 11. november om Anlaugs mormor og morfar hjalp meg til å finne ut hvem min tipp-tipp-oldemors søster (Kari) var gift med.

Takk for det!
Jeg har jobbet med denne greina av slekta mi i det siste, og jeg har kommet fram til at Ole Olsen må være sønn av Ole Aadnesen, også husmann under Hævre (Hefre som vi sier i dag) i 1801. Ole Aadnesen er igjen trolig sønn av Aadne Hansen Staaen og Saave Evensdtr. Det siste finner du i Hitterdalsboken av O.H.Holta, s. 288. Videre slekt bakover finnes også der.
Jeg har trøblet med min tipp-tipp-oldemor i mange, mange år, fordi det ved hennes bryllup med min tipp-tippoldefar trolig er oppgitt galt navn på faren hennes. (Det står Ole Halvorsen, mens det rette altså er Ole Olsen) I tillegg er sidene i kirkeboka byttet om, slik at heller ikke forloverne ved deres bryllup var de rette. Da jeg til slutt skjønte dette, løste det seg.
Nå har jeg, pga. det du skrev, fått en ny indikasjon på at det jeg har funnet er rett, fordi jeg ser at den ene forloveren ved Halvor Torbjørnsen og Anloug Gregersdatters bryllup er min tipp-tippoldefar! En slik link er jo flott. (Christen Hagen var altså mannen til Ingeborg, Karis søster.)
Hilsen Ragnhild Kaste Kaasa, Heddal (Notodden)