Skandinavisk Historisk Magazin
Moderatorer: MOD_Slektsfaglig, MOD_Kildereg
- Laila Normann Christiansen
- Sted: OSLO
- Kontakt:
Skandinavisk Historisk Magazin
Hei!
Noen som vet noe om disse heftene? Sitter med et hefte fra 1995 som omhandler Akershus.
Noen som kjenner kvaliteten på arbeidet? Og hvem som gjorde det?
Noen som vet noe om disse heftene? Sitter med et hefte fra 1995 som omhandler Akershus.
Noen som kjenner kvaliteten på arbeidet? Og hvem som gjorde det?
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Moderator: Akershus/Oslo, Emigrasjon USA
Les dette før du poster din etterlysning
Laila N. Christiansen
-
- Sted: TRONDHEIM
- Kontakt:
Re: Skandinavisk Historisk Magazin
Her kanskje: Slekt og Data 1995/3
http://www.disnorge.no/arkiweb/filer_lo ... 1995_3.pdf s. 20
http://www.disnorge.no/arkiweb/filer_lo ... 1995_3.pdf s. 20
- Kontakt:
Takk! skriver ut Tores kommentar, legger det i bladet - og tar vare på det som en useriøs kuriositet.
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Laila N. Christiansen
Hva får deg til å mene at dette bladet var useriøst?
Hilsen
Per Kåre
Per Kåre
- Kontakt:
Jeg leste artikkelen til Tore Vigerust , og synes vel ikke at han ga bladet så veldig godt skussmål. Jeg stoler på Tores dømmekraft.
Noe mer enn det er det ikke ved dette.
Noe mer enn det er det ikke ved dette.
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Laila N. Christiansen
Som DIS-moderator burde du holde deg for god til å gjøre andres meninger til dine uten å oppgi kilde. Slikt forventer jeg ikke av en DIS-moderator.
Siden du er nøye på å fortelle alle brukere av DIS-forum at du er DIS-moderator, må du forstå at dine uttalelser på denne måten kan forståes av enkelte som DIS uttalelser.
Personlig oppfatter jeg ikke at Tore Vigerust går så langt som å stemple bladet som useriøst, men det får han eventuelt uttale seg om selv. Ikke kan jeg se at han bruker den betegnelsen.
Siden du er nøye på å fortelle alle brukere av DIS-forum at du er DIS-moderator, må du forstå at dine uttalelser på denne måten kan forståes av enkelte som DIS uttalelser.
Personlig oppfatter jeg ikke at Tore Vigerust går så langt som å stemple bladet som useriøst, men det får han eventuelt uttale seg om selv. Ikke kan jeg se at han bruker den betegnelsen.
Hilsen
Per Kåre
Per Kåre
Hei, det forlengst nedlagte bladet Skandinavisk Historisk Magazin, som jeg skrev en anmeldelse av i 1995, har vært diskutert flere ganger på DIS-forum og på Digitalarkivets Brukerforum. Og muligens også her i Slektsforum. Jeg har ved alle anledninger som har budt seg, forklart at dette magasinet er så useriøst som det overhodet er mulig å gjøre et blad av denne typen (som gir seg ut for å dekke historie). Slik ble også min anmeldelse i Slekt og Data oppfattet. Kun uker eller et par måneder etter at min anmeldelse kom på trykk, gikk magasinet inn - for godt. Mange abonnenter hadde åpenbart, og med god grunn, fått kalde føtter og sagt opp abonnementene sine med øyeblikkelig virkning.
Les gjerne avslutningsordene i min anmeldelse flere ganger - der oppfordres utgiverne og forfatterne (de samme personene) til å argumentere for sine opplysninger. Det maktet de ikke. Ikke i magasinet, og ikke i andre fora siden heller.
Les gjerne avslutningsordene i min anmeldelse flere ganger - der oppfordres utgiverne og forfatterne (de samme personene) til å argumentere for sine opplysninger. Det maktet de ikke. Ikke i magasinet, og ikke i andre fora siden heller.
hilsen Tore H Vigerust, Moderator: Slekter
- Kontakt:
Jeg var ikke egentlig ute etter å lage noen diskusjon på dette- og er glad for at Tore kom med sitt innspill før jeg kom hjem.
Jeg beklager hvis jeg har tråkket Per Kåre Olsen - eller de som ga ut Skandinavisk Historisk Magazin i hine hårde, på tærne - det var ikke meningen.
Men - selvom jeg er moderator her på SLektsforum så må jeg få lov til å stille spørsmål - jeg har nå hjulpet med mer enn 2300 innlegg - faktisk uten at det har vært et problem for Per Kåre Olsen, så jeg regner med - og håper på - at Per Kåre synes at jeg kan tilgis selvom jeg altså mener at Tore Vigerust sin oppfatning er ok når jeg leser i et blad jeg knapt har hørt før, og at Tore da mener at dette ikke er så veldig bra - så går jeg for hans ord, og bruker ikke mer tid på det!
Case closed.
Og - jeg bruker fremdeles av min fritid for å hjelpe andre på Slektsforum, både med å flytte innlegg til rette fora, med å gå gjennom kirkebøker, bygdebøker, sette folk i kontakt med rette instanser osv. Og - håper jeg får lov å fortsette med både det - og å stille spørsmål.
Dersom Per Kåre synes dette er noe han har lyst til å være med på - må han gjerne tilby sine tjenester, så regner jeg med at de i administrasjonen tar søknaden alvorlig!
Jeg beklager hvis jeg har tråkket Per Kåre Olsen - eller de som ga ut Skandinavisk Historisk Magazin i hine hårde, på tærne - det var ikke meningen.
Men - selvom jeg er moderator her på SLektsforum så må jeg få lov til å stille spørsmål - jeg har nå hjulpet med mer enn 2300 innlegg - faktisk uten at det har vært et problem for Per Kåre Olsen, så jeg regner med - og håper på - at Per Kåre synes at jeg kan tilgis selvom jeg altså mener at Tore Vigerust sin oppfatning er ok når jeg leser i et blad jeg knapt har hørt før, og at Tore da mener at dette ikke er så veldig bra - så går jeg for hans ord, og bruker ikke mer tid på det!
Case closed.
Og - jeg bruker fremdeles av min fritid for å hjelpe andre på Slektsforum, både med å flytte innlegg til rette fora, med å gå gjennom kirkebøker, bygdebøker, sette folk i kontakt med rette instanser osv. Og - håper jeg får lov å fortsette med både det - og å stille spørsmål.
Dersom Per Kåre synes dette er noe han har lyst til å være med på - må han gjerne tilby sine tjenester, så regner jeg med at de i administrasjonen tar søknaden alvorlig!
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Laila N. Christiansen
Hei Laila
Meg har du ikke tråkket på tærne, jeg har ingen ting med nevnte blad å gjøre. Mitt poeng i saken er at du gikk ut og spurte om det var noen som hadde oppfatning om bladets kvalitet. Du fikk en henvisning til et nummer av S&D, og straks slo du fast at dette var et useriøst blad.
Riktig nok har T.V. i ettertid sagt at han også syntes at dette bladet var useriøst, men det kom først etter at jeg provoserte ham til en uttalelse.
Synes forøvrig du gjør en flott jobb Laila, fortsett med det. Jeg har fått hjelp av deg flere ganger selv. Takk.
Meg har du ikke tråkket på tærne, jeg har ingen ting med nevnte blad å gjøre. Mitt poeng i saken er at du gikk ut og spurte om det var noen som hadde oppfatning om bladets kvalitet. Du fikk en henvisning til et nummer av S&D, og straks slo du fast at dette var et useriøst blad.
Riktig nok har T.V. i ettertid sagt at han også syntes at dette bladet var useriøst, men det kom først etter at jeg provoserte ham til en uttalelse.
Synes forøvrig du gjør en flott jobb Laila, fortsett med det. Jeg har fått hjelp av deg flere ganger selv. Takk.
Hilsen
Per Kåre
Per Kåre