Johannes Johnsen Lenvig (Lenvik)?

Moderator: MOD_Troms

Svar
dn20189
Sted: LER

Johannes Johnsen Lenvig (Lenvik)?

Legg inn av dn20189 » 28. desember 2006 kl. 15.11

Hei, har i mange år prøvd og finne ut mere om far til min oldemor. Men ser ut som jeg står fast men kanskje noen har en ide som kan hjelpe? Vet veldig lite da Oldemor blir født utenfor ekteskap Jørgine kristine Kvilvang f.19.1.1867, på Strinda/Lade like utenfor Trondheim. tippoldemor er da 27/28 år, født i 6.6.1839. Johannes står da som ungkar og vil vel tippe han er født sånn rundt 1839 +-. Har ikke funnet han i folketelling for 1865 eller 1875, så mulig han drar fra trondheim noen år etter. Det ble nevnt muligheten av at han var sjøman, og dro kanskje på Sjøen. Oldemor og tippoldemor drar tilbake til Støren og er der i folketelling for1875. Tror ikke det ble mere kontakt med faren, Når Jørgine Gifter seg skrives faren som ungkar Johannes Johnsen Lenvig. Men om han kan være fra Lenvik vet jeg ikke. Men om noen kan vite om en Johannes født rundt 1839 som da skulle vært i Trondheim rundt årene 1866-68 +-, så hadde det vert fint og eventuelt se om noen passer og mulig finne familie som kanskje kan hjelpe.

MVH Johnny Hansen [email protected]

Svar

Gå tilbake til «Lenvik»