Halvor A Halvorsen f.1871 Skiptvedt
Moderator: MOD_Østfold
Halvor A Halvorsen f.1871 Skiptvedt
Hei!
Søker en Halvor A Halvorsen født 1871 i Skiptvedt. Han ble satt bort på barnehjem. Ble gift med ei Karen f. 1873 i Eidsberg. De bosatte seg i Oslo og fikk 2 døtre.
Svært takknemlig for svar.
Lisbeth Randa
Søker en Halvor A Halvorsen født 1871 i Skiptvedt. Han ble satt bort på barnehjem. Ble gift med ei Karen f. 1873 i Eidsberg. De bosatte seg i Oslo og fikk 2 døtre.
Svært takknemlig for svar.
Lisbeth Randa
Re: Halvor A Halvorsen f.1871 Skiptvedt
Hei Lisbeth
Oslo er stort da
. Har du noen flere opplysninger? Vet du kanskje hva barna heter, eller når omtrent Halvor og Karen giftet seg?
Giftet de seg i Oslo tror du ?
Det blir et tynt utgangspunkt å starte på. Har du noen formening om hvor de muligens bodde, eller hva han arbeidet med?
Det vil lette vårt arbeide med å kunne hjelpe deg.
Vennlig hilsen fra Anne-Lise
Oslo er stort da

Giftet de seg i Oslo tror du ?
Det blir et tynt utgangspunkt å starte på. Har du noen formening om hvor de muligens bodde, eller hva han arbeidet med?
Det vil lette vårt arbeide med å kunne hjelpe deg.
Vennlig hilsen fra Anne-Lise
-
- Sted: RASTA
Hei!
Ja jeg vet om etterslekten i Oslo. De fikk 3 døtre.
Det vi iike vet er hvor de ble gift, komfirmert og hvem som var deres foreldre. Har søkt i kirkeboka for Skiptvedt og funnet en Halvor, men om det er riktig Halvor vet jeg ikke. Og finner ikke disse personene i 1900 tellinga heller, men da kan de jo være døde. Jeg finner en Halvor født 9 febr. 1871 Skiptvedt far Anton Halvorsen og mor Helene Christansd. (Gulh?) Det siste er vanskelig å tyde. Når det gjelder Karen er det flere alternativ så der blir det værre.
Mvh Lisbeth Randa
Ja jeg vet om etterslekten i Oslo. De fikk 3 døtre.
Det vi iike vet er hvor de ble gift, komfirmert og hvem som var deres foreldre. Har søkt i kirkeboka for Skiptvedt og funnet en Halvor, men om det er riktig Halvor vet jeg ikke. Og finner ikke disse personene i 1900 tellinga heller, men da kan de jo være døde. Jeg finner en Halvor født 9 febr. 1871 Skiptvedt far Anton Halvorsen og mor Helene Christansd. (Gulh?) Det siste er vanskelig å tyde. Når det gjelder Karen er det flere alternativ så der blir det værre.
Mvh Lisbeth Randa
- Kari Sandberg
- Sted: HAMAR
Den Halvor som er født 9.2.1971, var ved konfirmasjonen 3.10.1886 bosatt på Borgen, født på Guldhaugen. Navn: Halvor Antonsen Borgen. Foreldre som du nevner. Kanskje ikke riktig Halvor da ?
Hei Lisbeth
Jeg har også titta litt på denne Halvor som er født 9. febr. 1871 i Skibtvedt. Foreldre Anton Halvorsen og Helene Christiansdtr. Bopel tror jeg skal være Guldhaugen.
Dåp i 1871
..og foreldrene til denne Halvor fant jeg vielsen til her: Vielse i 1866
Ved FT i 1900 står Halvor oppført slik: Halvor A. Halvorsen, så det er jo mulig at han bruker A. som Anton el. Antonsen
Jeg ser det derfor som en stor sannsynlighet at dette er den karen som du leter etter
Men spørsmålet er vel egentlig hvorfor og hvilket barnehjem
Men ønsker deg lykke til videre.
Mvh Anne-Lise
Jeg har også titta litt på denne Halvor som er født 9. febr. 1871 i Skibtvedt. Foreldre Anton Halvorsen og Helene Christiansdtr. Bopel tror jeg skal være Guldhaugen.

Dåp i 1871
..og foreldrene til denne Halvor fant jeg vielsen til her: Vielse i 1866
Ved FT i 1900 står Halvor oppført slik: Halvor A. Halvorsen, så det er jo mulig at han bruker A. som Anton el. Antonsen

Jeg ser det derfor som en stor sannsynlighet at dette er den karen som du leter etter

Men spørsmålet er vel egentlig hvorfor og hvilket barnehjem

Men ønsker deg lykke til videre.
Mvh Anne-Lise
Hei!
Kjempefint. Dette er helt sikkert riktige Halvor. Navn etc. stemmer.
Tusen takk.
Mvh
Lisbeth Randa
Kjempefint. Dette er helt sikkert riktige Halvor. Navn etc. stemmer.
Tusen takk.
Mvh
Lisbeth Randa
Hei
Jeg er ikke kjent med at Halvor Antonsen kom på barnehjem. Men jeg vet at faren, Anton Halvorsen døde 14.12.1879.
Helene Christiansdatter er i slekt med mine forfedre.
Mvh
Grethe Ludvigsen
Jeg er ikke kjent med at Halvor Antonsen kom på barnehjem. Men jeg vet at faren, Anton Halvorsen døde 14.12.1879.
Helene Christiansdatter er i slekt med mine forfedre.
Mvh
Grethe Ludvigsen
Hei!
Beklager at jeg ikke har svart før.
Det var kjent for etterslekten at Halvor hadde vært på barnehjem, etter sin fars død.
Men hvilket er egentlig uvesentlig, for det viktigste var å finne han og hans foreldre.
Halvor uttalte selv til sin niese at Borger gård var det beste stedet han hadde vært.
Dermed må han ha vært andre steder enn Borger hvor han sto til konfirmasjon.
Mvh Lisbeth
Beklager at jeg ikke har svart før.
Det var kjent for etterslekten at Halvor hadde vært på barnehjem, etter sin fars død.
Men hvilket er egentlig uvesentlig, for det viktigste var å finne han og hans foreldre.
Halvor uttalte selv til sin niese at Borger gård var det beste stedet han hadde vært.
Dermed må han ha vært andre steder enn Borger hvor han sto til konfirmasjon.
Mvh Lisbeth