Lurer på om noen kjenner til hvor hun var født, og hvem hennes foreldre var. Skal være født i 1898 og bodde i 1925 i Ålesund. Har funnet to aktuelle i M&R, en i Kr.sund og en i Fræna i FT 1900.
Men jeg vet jo slettes ikke om hun var fra M&R!
Noen som har tips her?
Henny Sepora Dahle f. 1898
Moderator: MOD_Møre_og_Romsdal
Henny Sepora Dahle f. 1898
Hilsen fra Marianne
Re: Henny Sepora Dahle f. 1898
Tror jeg har funnet en bedre kandidat Marianne. Hjemme snakket vi om jentene på "Fileen"
Og det ga meg dette treffet. Jeg har prøvd å finne noe i k.bøkene på nett uten å finne noe mer.
HENNY DALH f.1898, Karlsø
Mor:Karen Aakre,enke, f.1869,Karlsø(y),Troms.
Lykke til videre.
Palmar
Og det ga meg dette treffet. Jeg har prøvd å finne noe i k.bøkene på nett uten å finne noe mer.
HENNY DALH f.1898, Karlsø
Mor:Karen Aakre,enke, f.1869,Karlsø(y),Troms.
Lykke til videre.
Palmar
Hei og takker, jeg fant denne RHD kirkebok Karlsøy
Men det var dette navnet Sepora? Jeg får gå nærmere inn på kirkebøker på nettet, har slike problemer med å få opp hver side, som de fleste andre.
Men det var dette navnet Sepora? Jeg får gå nærmere inn på kirkebøker på nettet, har slike problemer med å få opp hver side, som de fleste andre.
Hilsen fra Marianne
Det var ikke henne jeg mente det var.
Søk på samme skrivemåte du fekk sist. Det var henne og ei fra Bjørnsund store jeg fattet interesse for. Jeg kunne lagt ut lenke,men så var det å lære det da! Er på Vigra om2-3 uker!! Har du noe" Gammelt" Roald,Longva,Farstad ogtilbake til Oluf,Blindem,Vigra.
Palmar.
Søk på samme skrivemåte du fekk sist. Det var henne og ei fra Bjørnsund store jeg fattet interesse for. Jeg kunne lagt ut lenke,men så var det å lære det da! Er på Vigra om2-3 uker!! Har du noe" Gammelt" Roald,Longva,Farstad ogtilbake til Oluf,Blindem,Vigra.
Palmar.
OK, takker. Om de du nevner skal jeg få sjekket litt rundt her. Ja, ta deg en tur hit ut, - alltids kaffe å få! 

Hilsen fra Marianne
- Britt Iren Pedersen Neergård
- Sted: MOLDE
- Kontakt:
Jeg antar det her menes Bjørnsund søndre. Henny f.1898 i Fræna, Bjørnsund Søndre ved FT1900, hun er ikke døpt Henny Sepora - se Kirkebok for AukraPalmar Huse skrev: ei fra Bjørnsund store jeg fattet interesse for.
Her ved FT 1900 er en meget aktuell kandidat i Kristiansund f på Eide og hun heter Dale. Ved FT ser vi også at Heny Dales far er midlertidig i Ålesund i 1900, kan fam ha flyttet dit senere?
Britt Iren
Takker, ja jeg forsøkte å finne frem i kirkebøkene på Eide/Kvernes/Kornstad/Fræna/Aukra osv. Ikke så stø i hvilken kirkebok når mht de to kandidatene.
Har nå fått stadfestet at Henny Seppora Dahle var født 1898 Eide, Nordmøre, vokste opp i Kristiansund. Hennes foreldre var Ole Hansen Dahle og Teoline Martinusdtr. f. Helset. Bodde i sitt voksne liv i Ålesund, hadde to sønner.
Har nå fått stadfestet at Henny Seppora Dahle var født 1898 Eide, Nordmøre, vokste opp i Kristiansund. Hennes foreldre var Ole Hansen Dahle og Teoline Martinusdtr. f. Helset. Bodde i sitt voksne liv i Ålesund, hadde to sønner.
Hilsen fra Marianne