Håkon Aunes kone Inga Aagaard/Ågård - dødsfall

For etterlysninger som ikke kan plasseres på ett av undernivåene

Moderator: MOD_Oslo

Svar
gj02391
Sted: OSLO

Håkon Aunes kone Inga Aagaard/Ågård - dødsfall

Legg inn av gj02391 » 23. september 2006 kl. 22.33

:roll: Håkon Martinsen Aune var min morfars onkel på morssiden. Han var født i Beitstad i Nord-Trøndelag i 1875. Kona hans fra Flatanger, også Nord-Trøndelag, het Inga Aagaard/Ågård. Inga Aagaard er oppført i 1900-tellingen både i Kristiania som elev ved en håndgjerningsskole og hjemme i Flatanger.
Håkon Aune og Inga Aagaard giftet seg i Flatanger i tidsrommet 1903 - 1905. Senere flyttet de til Kristiania, men jeg har ikke greidd å finne ut hvor de bodde. De fikk en liten datter, men mor og barn levde ikke mer enn ca. to år etter at barnet var født. De døde visstnok av tuberkulose, begge to. Det jeg trenger hjelp til, er å finne ut når Inga Aagaard og datteren døde, og hvilken menighet de hørte hjemme i.
Håkon Aune levde - det jeg vet - hele resten av livet sitt på Grefsen i Oslo sammen med kone nr. 2, Laura Andersen. Han døde midt på 1950-tallet og er gravlagt på Grefsen kirkegård.
Anne Brit Benum
Oslo

Brukeravatar
Laila Normann Christiansen
Kontakt:

Re: Håkon Aunes kone Inga Aagaard/Ågård - dødsfall

Legg inn av Laila Normann Christiansen » 24. september 2006 kl. 10.52

Hei!
Ser at faktisk så bodde Håkon i Kristiania når de gftet seg!
Fant ekteskapet på "skannede kirkebøker" - det kan ta litt tid å få opp:

Håkon og Ingas ekteskap i Flatanger

Ved å få oppslag i adressebøker og folketellinger i Oslo Byarkiv, vil du finne ut hvor de bodde.
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Moderator: Akershus/Oslo, Emigrasjon USA
Les dette før du poster din etterlysning

gj02391

Re: Håkon Aunes kone Inga Aagaard/Ågård - dødsfall

Legg inn av gj02391 » 24. september 2006 kl. 12.37

8) Det var fint at du fant dem. Det er ingen i familien min som har villet snakke om dette ekteskapet, og ingen har "visst" noe som helst. Men da er jeg et godt stykke videre på vei. Tusen takk.
Vennlig hilsen
Anne Benum

Svar

Gå tilbake til «Oslo - ukjent sted/tidsperiode»