Leter etter slekt fra Helga Ryen og Karl August Haugen

For etterlysn. som ikke kan plasseres på undernivå

Moderator: MOD_Østfold

Svar
gj03396
Sted: SARPSBORG

Leter etter slekt fra Helga Ryen og Karl August Haugen

Legg inn av gj03396 » 20. juli 2006 kl. 23.14

Hei :P
Er det noen som kan hjelp meg med å finne slekt etter Helga Ryen, født 1885 i Tune.
Hun fikk 2 sønner med Karl August Haugen , født 1885. Onsøy.
Ivar Haugen, født 1910
Ole Halgrim Haugen, født 1917
Begge født ved Gressvik eller Onsøy ved Fredrikstad.

Foreldre til Helga Ryen var Ole Kristian og Laura Ryen fra Tune eller Onsøy. født 1850 og 1853
Foreldre til Karl August Haugen var Halgrim T Haugen og Mina Tønnesen, Onsøy . Halgrim var min oldefar og han var skolebestyrer i Onsøy fra 1862 -1914.
Karl August Haugen var min farfar og han fikk de 2 guttene føre han giftet seg med min farmor Emma Haugen i 1922.

Takker for all hjelp. :)

Brukeravatar
Vidar Sigurd Øverlie
Sted: LARVIK

Re: Leter etter slekt fra Helga Ryen og Karl August Haugen

Legg inn av Vidar Sigurd Øverlie » 21. juli 2006 kl. 22.48

Hei Eva,

Har du sjekket DIS-Norges Gravminner i Norge?

mvh
Vidar

gj03396

Legg inn av gj03396 » 24. juli 2006 kl. 23.14

Hei igjen og takk for tips. Ja, jeg har fått noen i fam til å lete på gravplasser og vi tror at vi har funnet den ene Ivar Haugen på Onsøy kirkegård. Det var for en del år siden. Men tror at slekt etter Ivar og Ole Haugen kanskje fortsatt bor på Gressvik eller Onsøy. Hvorda finner jeg ut hvem de er da ? Om det er noen etterslekt da. Det hadde vært spennende.
Jeg vil også takke for kjempegod hjelp fra Fredrikstad Biblotek på historie avd. Det var de som klarte og spore opp mine fars 2 halvbrødre.
Så nå håper jeg at at noen kan hjelpe meg å finne ut om det er noen slektninger etter dem.
Hilsen Eva
:)

Brukeravatar
Laila Normann Christiansen
Sted: OSLO
Kontakt:

Legg inn av Laila Normann Christiansen » 25. juli 2006 kl. 9.23

Hei på deg!
Dersom graven finnes - så finnes det noen som betaler for den! Det er jo som regel nær familie.

Ta en telefon til kirkevergen der du fant graven, og spør pent om det er mulig å få navn på fester (den som betaler).

Lykke til!
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Moderator: Akershus/Oslo, Emigrasjon USA
Les dette før du poster din etterlysning

Brukeravatar
Vidar Sigurd Øverlie

Legg inn av Vidar Sigurd Øverlie » 25. juli 2006 kl. 18.41

Hei igjen,

Skulle ikke Lailas tips føre fram så vil jeg tro at en ringerunde til de som heter Haugen på Gressvik vil ha en stor sjanse for å gi svar på ditt spørsmål.

mvh
Vidar

gj03396

Legg inn av gj03396 » 25. juli 2006 kl. 23.05

:D Hei igjen
Takk til dere begge to og jeg skal ringe til kirkegarden der og spore opp Haugen p[ Gressvik. Jeg oppholder meg i Usa nå og har masse info når det gjelder min slekt på farsiden .Altså Haugen fam. Jeg har også klart og kommet i kontakt med etterslekt fra broren til Halgrim T Haugen, Min oldefar fra Onsøy her i Usa
I 1978 sto det en etterlysning i Drammens Tidende og Buskerud Blad om å finne slekt etter Truls Olsen Gulsvig Haugen og Liv Halgrimsdatter. De som lette var fra Usa og de klarte å spore opp alle søskene UNTATT min oldefar Nå har jeg klart å finne disse her nede etter 28 år !
Har nå fått masse papirer ang slekt i Norge. Det er en Schultz familie fra Drammen som har skrevet mye av disse papira og nå leter jeg etter de. Har blitt fortalt at de leter etter oss. Så hva gjør jeg nå og hvor poster jeg dette osv. Det kan jo hende at de vet noe om mine fars 2 halvbrødre ?

Skal jeg skrive ned alle søskene til min oldefar på denne siden ?
Takk igjen for all hjelp. Dere er flinke med hurtig tilbakemelding og jeg vil gjerne bli medlem. :)

Brukeravatar
Vidar Sigurd Øverlie

Legg inn av Vidar Sigurd Øverlie » 26. juli 2006 kl. 20.21

Hei Eva,

Når det gjelder opplysninger om familen Schultz i Drammen så bør du legge en ny etterlysning i forumet for Drammen. Husk å ta med alle opplysningene du har slik at sjansen for svar blir størst.

mvh
Vidar

gj03396

Legg inn av gj03396 » 4. august 2006 kl. 19.19

Hei igjen!

Takker for all hjelp. Lailas tips førte til at jeg fikk svar fra Gresvik kirke. Der hadde de navn på den som tok vare på gravene. Fant ut at både Ivar og Ole er døde og er gravlagt der. Graven til min oldefar ble slettet i 2002.
Så nå har jeg kontaktet familien som tar vare på graven etter Ole og Ivar. Skal bli spennende å se om jeg får noe svar tilbake.
Igjen takk for all hjelp fra dere.

Hilsen fra Eva :D

Svar

Gå tilbake til «Fredrikstad-Sarpsborg-distriktet - ukjent kommune»