Söker födelsedato och plats för Bernhard Medin

Moderator: MOD_Nord-Trøndelag

Svar
gj00624
Sted: Sverige

Söker födelsedato och plats för Bernhard Medin

Legg inn av gj00624 » 5. mai 2006 kl. 13.50

Hej !!

Jag vore tacksam för om någon kan hjälpe mig med att finna exakt födelsedato och plats för Bernhard Medin som blev född i Åsen, Nord Trömdelag år 1915. Även uppgift om föräldrar är värdefullt.

MVH
Per Larson
Brämhult, Sverige

gj03097
Sted: ÅSEN

Re: Söker födelsedato och plats för Bernhard Medin

Legg inn av gj03097 » 5. mai 2006 kl. 23.28

Hei,

Noen "Bernhard Medin" kan jeg ikke finne som døpt i Åsen. Han kan være født her, men døpt et annet sted. Derimot finner jeg Karl Adolf Arne Medin, født 13. mai 1917, hjemmedøpt 4. juni av soknepresten. Dåpen ble stadfestet i Åsen kirke 16. september. Hans foreldre oppgis å være fabrikkarbeider Adam Medin (f. 1878) og hustru Karin (f. 1893). De oppgis å ha blitt gift i 1913 (ikke i Åsen), og hadde ett barn før Karl Adolf Arne. Disse er de eneste med navnet Medin i Åsen. Kan det tenkes at de også er foreldre til Bernhard? Etter navnene å dømme, var ekteparet Medin antakelig av svensk opphav. Det ser ut til at de har vært i Åsen bare en kort periode. Adam oppgis å være fabrikkarbeider. De bodde på eiendommen Åheim i Hopla, Åsen. Mest sannsynlig arbeidet Adam på ullvarefabrikken i Hopla, Nydalens fabrikker (De Forenede Ullvarefabrikker, D.F.U.).

Disse opplysningene er hentet fra kirkebok for Åsen, 1896-1918 (714.A02), pag. 76. En scannet utgave av denne boka er publisert på digitalarkivet.no (skanna kyrkjebøker).

Jeg kan ikke finne familien som inn- eller utflyttet i flytteprotokoll for Åsen i disse åra.

Med hilsen
Arne Langås, Åsen

Svar

Gå tilbake til «Levanger»