Hans Albert Andersen Braa, Norge -> USA -> New Zealand

Moderator: MOD_Emigranter

Svar
Brukeravatar
dn16031
Sted: SPONGDAL

Hans Albert Andersen Braa, Norge -> USA -> New Zealand

Legg inn av dn16031 » 7. mars 2006 kl. 23.55

Hei

Jeg leter etter en kar som het Hans Albert Andersen Braa, født på Agdenes i Sør-Trøndelag. Hsn ble født etter 1863, og utvandret til USA i ung alder (etterlysning ligger under USA her på SF) hvor han giftet seg og fikk flere barn. Senere flyttet han til New Zeland, hvor han hadde en stor sauefarm. Men jeg vet ikke når eller hvor han har blitt av. Kan noen der ute hjelpe meg med dette?

Vidar Ø. har foreslått at min Hans Albert kan være samme person som en kar under navnet Albert Bray som fikk statsborgerskap på NZ 27. juli 1893 (da var han 24 år), og som slo seg ned i Wellington. Men jeg har ingen beviser på dette.

Jeg er takknemlig for all hjelp.

mvh
Torill Aasegg
mvh Torill Aasegg, Byneset

Brukeravatar
Vidar Sigurd Øverlie
Sted: LARVIK

Re: Hans Albert Andersen Braa, Norge -> USA -> New Zea

Legg inn av Vidar Sigurd Øverlie » 9. mars 2006 kl. 19.13

Opplysningene om Albert Bray som er nevnt ovenfor er hentet fra Norwegians in New Zealand, A Register of Norwegians Naturalised in New Zealand, 1858-1948, compiled by John Parsons. Der er det også nevnt at Albert var fra Trondheim.

En annen søkbar database som innholder mange opplysninger som kan være av interesse når man leter etter nordmenn som slo seg ned i New Zealand er Archway. Torill, et søk i denne databasen bør ikke være uprøvd. La oss få høre om du finner noe av interesse.
Vidar Øverlie

Brukeravatar
Vidar Sigurd Øverlie
Sted: LARVIK

Re: Hans Albert Andersen Braa, Norge -> USA -> New Zea

Legg inn av Vidar Sigurd Øverlie » 5. desember 2006 kl. 18.13

Opplysninger om Hans Albert finnes også i forumet for Agdenes.
Vidar Øverlie

Svar

Gå tilbake til «Australia/NZ»