løftingsbakkenslekten

Moderator: MOD_Oppland

Svar
dn11564
Sted: TYSSE

løftingsbakkenslekten

Legg inn av dn11564 » 1. januar 2006 kl. 18.22

Har mye av slekten etter Tore Løftingsbakken fødd i Lesja 1706, men der mangler og en del både her i Norge og i USA selv om jeg har en del kontakt med slektning "Emily Pehrson" i USA. dere finner hennes hjemmeside ved å gå in på slektsforskerbasen og søke dere inn på mitt navn der. Spesielt søker jeg etter slekt etter Johan Bakke, fødd på Lesja i 1859 som flyttet til Oslo, var skreddermester der. Det er lite jeg har om hans etterkommere. men det jeg har kan fåes ved å kontakte meg på min e.postadr. [email protected], jeg vil være veldig takknemmelig om noen har opplysninger on denne delen av slekten eller og andre slektninger jeg ikke har fått registrert med vennlig hilsen Hans Solberg

dn17109
Sted: ALGARHEIM

Re: løftingsbakkenslekten

Legg inn av dn17109 » 1. januar 2006 kl. 19.40

Hei

Jeg regner med at du har familien til Johan Bakke i FT1900. Kanskje dette også bør legges ut under Oslo?
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... 52000#ovre

mvh
Kristina

dn11564
Sted: TYSSE

Re: løftingsbakkenslekten

Legg inn av dn11564 » 2. januar 2006 kl. 14.40

Hei, og først Godt Nytt År, mange takk for melding . ja det er som du nevner 152000 Johan Bakke, jeg har og funnet han på digitalarkivet. Og jeg har vert inne på riksarkivet og leitet etter opplysninger om hans barn ( 152002 – 152008 ) men der er i grunnen lite jeg har funnet der, og som jeg ønsker å finne mer ut om. Har jeg slekt som lever i dag av den slektsgreinen. Det jeg har funnet ut sent deg i direkte mail som vedlegg , kanskje du kan finne en tråd jeg kan nøste videre på. Har fått kontakt med flere av dei andre greinene i slekta, og for 10 år siden hadde vi et flott slektsstevne på Lesja der slekta stammer fra, og det bor slektninger der også i dag. Men den greinen som Johan førte videre den har stoppet helt opp. har prøvet å legge innlegget inn på Oslo men der får jeg ikke opp emne så jeg kan legge inn, men jeg er og registrert på Oslo i slektsforskerbasen, så jeg håper noen leser innleggene og svare vis de vet noe

Med vennlig hilsen

Hans Solberg

Svar

Gå tilbake til «Lesja»