Strømf. s. under g18, b2. Maken til Kristine f. Thommassens?

Moderator: MOD_Troms

Svar
dn19333
Sted: BERGER

Strømf. s. under g18, b2. Maken til Kristine f. Thommassens?

Legg inn av dn19333 » 26. november 2005 kl. 3.00

Vet ikke om fornavenet staves Kristine. Hun benyttet etternavnet Karlsen.

Hennes far var Thomas Larsen (1865) og moren het Albertine Jensen (1864) etter FT 1900. Har funnet mye vedr. Thomas Larsen, men ikke noe om hans kone.

Jeg vet at Kristine fikk to barn (halvsøsken). Datter født i 1922 og en sønn en del år senere. Dat vites at datteren er født i Skjervøy og var trolig 12 - 15 år da Kristine fikk huspost i Alta hos Artur Nilsen.

Kristine giftet seg senere med Artur Nilsen og de hadde ingen barn sammen. men Artur hadde en fosterdatter som het Gyda. Han var tidliger gift med Gunda (kjenner ikke etternavnet pr. d.d.).

Kristine hadde følgende søsken: Jens f. 1894, Agnethe f. 1865, Emilie Dorothea f.1903. og Ingvarda f 1899. Ingen av disse lever og derfor ingen å spørre.

Kjenner eller vet noen noe om Kristine?[/img][/i]

dn19333
Sted: BERGER

Re: Strømf. s. under g18, b2. Maken til Kristine f. Thommass

Legg inn av dn19333 » 24. mai 2006 kl. 17.19

Min oldemor fullstendige navn er Kristine Antone Marie Thomassen. Dette fant jeg ut da hun døpte en av sine barn i 1924.
Barnets far er i følge dåpsattesten fisker og ungkar John Larsen, f. 1899 fra Burfjord.
Paret var ikke gift og ble det heller ikke.
Ved dåpen står oppført Kristines far Thomas Larsen, Strømfjord, hennes søster Mella/Emilie Thommassen og hennes mann Kurtti/Cornelius Knutsen, Bakken som faddere. De andre fadderne er Alida Isaksen, Ingvarda Larsen, Ida Isaksen og Sigurd Jacobsen.
Så langt har jeg overhode ikke kunnet finne noe om de andre fadderne. Er det noen som vet noe om disse personene?
Hilsen Wenche

Svar

Gå tilbake til «Skjervøy»