Sigrid Olsdtr. Løvrud, f. 1879 i Hol, d. 1955 i Modum.
Moderator: MOD_Buskerud
Sigrid Olsdtr. Løvrud, f. 1879 i Hol, d. 1955 i Modum.
Sigrid Olsdtr. Løvrud (Lauvrud), f. 1879 på Geilo i Hol, var budeie på Sandaaker gård i Modum ved ft. 1900. Hun døde i Modum 1955 under navnet Sigrid Olsen. Hun fødte sannsynligvis barn i tiden 1900-1920. Har noen adgang til kirkebøker/klokkerbøker for dette tidsrommet, eller må jeg reise til statsarkivet?
- Liv Ofsdal
- Sted: HOLMESTRAND
- Kontakt:
Re: Sigrid Olsdtr. Løvrud, f. 1879 i Hol, d. 1955 i Modum.
Hei Ottar!
Jeg har desverre ikke tilgang til kirkebøker for Modum, kommer kun med noen tips her.
Kirkebøker kan bestilles til ditt lokale bibliotek så du slipper og reise til statsarkivet. Vel og merke hvis de har film/kortleser der som du kan leie/bruke.
Jeg regner med det er denne gården du mener?
Vil også nevne at digitalarkivet har lagt ut noen av Modums klokkerbøker online. Dette gjelder Heggen sogn fra 1909 til 1933. Om gården Sandaaker er i Heggen sogn vet jeg dog ikke - sikkert noen andre som vet?
Søk i Familysearch er jo også en mulighet - men da er kun morsnavn litt lite og søke på.
Du kjenner ikke navn på faren til disse barna?
Jeg har desverre ikke tilgang til kirkebøker for Modum, kommer kun med noen tips her.
Kirkebøker kan bestilles til ditt lokale bibliotek så du slipper og reise til statsarkivet. Vel og merke hvis de har film/kortleser der som du kan leie/bruke.
Jeg regner med det er denne gården du mener?
Vil også nevne at digitalarkivet har lagt ut noen av Modums klokkerbøker online. Dette gjelder Heggen sogn fra 1909 til 1933. Om gården Sandaaker er i Heggen sogn vet jeg dog ikke - sikkert noen andre som vet?
Søk i Familysearch er jo også en mulighet - men da er kun morsnavn litt lite og søke på.
Du kjenner ikke navn på faren til disse barna?
Med vennlig hilsen
Liv Ofsdal
Slektsside: http://lofsdal.net/
Les dette før du poster din melding
Liv Ofsdal
Slektsside: http://lofsdal.net/
Les dette før du poster din melding
Takk for sist Ottar,
jeg sjekket for sikkerhets skyld bygdeboka Modums Historie bind V om Sandaaker g.nr. 64, men der er hun ikke nevnt.
jeg sjekket for sikkerhets skyld bygdeboka Modums Historie bind V om Sandaaker g.nr. 64, men der er hun ikke nevnt.
mvh Jan
Det er kirkeboken for Modum Pretegjeld, Vestre Spone kapellsogn som er riktig kirkebok.
Denne gården ligger som en av de nermeste naboene til denne kirken. Denne kirkeboken ligger på nettet.
Denne gården ligger som en av de nermeste naboene til denne kirken. Denne kirkeboken ligger på nettet.
Det er kirkeboken for Modum Pretegjeld, Vestre Spone kapellsogn som er riktig kirkebok.
Takk til Liv, Jan og Alf for svar. Jeg har gått gjennom klokkerbøkene for Heggen og Vestre Spone, men fant dessverre ikke det jeg søkte etter.