"Sikkerhetshull" i Test forum?

Her kan du stille spørsmål om Slektsforum

Moderator: admin

Svar
dn10731
Sted: HØNEFOSS

"Sikkerhetshull" i Test forum?

Legg inn av dn10731 » 24. juli 2005 kl. 11.38

Riktignok er ikke undertegnede av de skarpeste når det gjelder IT. Mulig jeg derfor har missforstått noen av funksjonene som kan velges fra "Test forum".

Trodde "Test forum" kun var ment for testing. Ville derfor se om jeg mestret legge inn et bilde i profilen. Etter litt fikling fikk jeg skilt ut hodet fra et foto. Etter enda mer fumling og klunder fikk jeg det innenfor max grensen på 80 x 80 punkter og 6 kb. Logget meg så inn i "Test forum". Prøvde og prøvde flere ganger, mens jeg mellom forsøkene sendte det stakkars hodet mellom forskjellige mapper og programmer i PC-en. Ga til slutt opp og gikk ut av forumet. Deretter inn i "Test forum" på nytt, å kontrollere at ingen melding var sendt. Alt vel trodde jeg, ingen melding var sendt.

Dagen derpå logget jeg meg inn i "Slektsforum - Nyhetsgrupper - no.fritid.slektsforsking.it" for å se om jeg hadde fått svar på et spørsmål om digitalkameraer. Fikk nærmest hakeslipp så sneipen holdt på falle ut fra sin plass i munnvika. Nå var fordundrande meg både jeg og sneipen avbildet. Gjort er gjort, og for min del kan bildet ligge der, skjønt dette ikke var meningen da jeg testet.

Men det kan jo være en sjanse for at en eller annen går i samme tro som jeg var, og tror at alle tilgjengelige funksjoner fra "Test forum" kun er for testing.

Mvh Ellef Ellefsen.

dn06606
Site Admin

Re: "Sikkerhetshull" i Test forum?

Legg inn av dn06606 » 24. juli 2005 kl. 12.35

Hei Ellef,

jeg skal forsøke meg på en liten oppklaring. I Slektsforum finnes det en mulighet for å legge inn bilde av seg selv for at det skal vises ved siden av alle meldinger man skriver. Bildet lastes opp under din personlige Profil, og etter at dette er gjort vil bildet automatisk bli vist ved siden av alle meldinger du har skrevet tidligere, og alle du skriver senere, uavhengig av hvilket forum det er snakk om.

Hensikten med Test forum er jo at man skal kunne få en reell demonstrasjon på hvordan Slektsforum fungerer, dette forumet oppfører seg derfor nøyaktig som alle andre fora.

For ordens skyld: ditt bilde vil i nyhetsgruppene (som no.fritid.slektsforsking.it) bare vises for de som bruker Slektsforum til å lese news.

Den valgfrie signaturen under hver melding håndteres for øvrig på samme måte som bildet.
mvh Jan

dn10731
Sted: HØNEFOSS

Re: "Sikkerhetshull" i Test forum?

Legg inn av dn10731 » 24. juli 2005 kl. 13.09

Takker nok en gang for hurtig og oppklarende svar.

Jeg tenkte bare ikke så langt at Test forums funksjoner måtte være lik alle andre funksjoner i Slektsforum. Forstår nå at man ellers ikke får en reel demonstrasjon.

Mvh Ellef.

(Valgte å fjerne min gamle skalle m/sneip 10.11.2005. Kjærringa oppdaget bildet og - -. For husfredens skyld slettet jeg fotoet). Ellef.

Svar

Gå tilbake til «Informasjon om Slektsforum»