hva skjedde med jarl marentius tobiassen og reidun synnøve tobiassen

Moderator: MOD_Finnmark

Svar
Liss-Iren Tobiassen

hva skjedde med jarl marentius tobiassen og reidun synnøve tobiassen

Legg inn av Liss-Iren Tobiassen » 8. juli 2021 kl. 18.47

tvillingene jarl og synnøve ble født 4 april 1945. foreldrene er hagbart peder karstein tobiassen og ida ragnhild tobiassen, pikenavnet er aslaksen. de døde som spebarn. jarl døde 7 april 1945 og synnøve 20 april 1945. videre har jeg klart å finne ut at de ble levert inn til indrefjord kirkegård. men jeg klarer ikke å finne dødsårsak og hvor de ble gravlagt. foreldrene skal vist ha forsøkt flere ganger etter krigen å finne ut hvor de ble gravlagt uten hell.

Brukeravatar
Astrid Mollan
Sted: KRISTIANSUND N

Re: hva skjedde med jarl marentius tobiassen og reidun synnøve tobiassen

Legg inn av Astrid Mollan » 8. juli 2021 kl. 19.00

Den gang ble spedbarn/dødfødte  lagt sammen med en annen person i ei kiste. Sannsynligvis ble dette ikke notert noen steder. For noen år siden var det en stor diskusjon om dette i pressen og jeg mener det ble endringer i denne praksisen.

https://www.regjeringen.no/globalassets ... ttbarn.pdf

Astrid M

Liss-Iren Tobiassen

Legg inn av Liss-Iren Tobiassen » 8. juli 2021 kl. 19.17

22177 skrev: 8. juli 2021 kl. 19.00 Den gang ble spedbarn/dødfødte  lagt sammen med en annen person i ei kiste. Sannsynligvis ble dette ikke notert noen steder. For noen år siden var det en stor diskusjon om dette i pressen og jeg mener det ble endringer i denne praksisen.

https://www.regjeringen.no/globalassets ... ttbarn.pdf

tusen takk for svar. :)

Brukeravatar
Astrid Mollan
Sted: KRISTIANSUND N

Legg inn av Astrid Mollan » 8. juli 2021 kl. 20.02

Hvis de døde på sykehus er de notert i morens journal. Er du direkte etterkommer etter moren har du etter pasientrettighetsloven rett til kopi av morens journal. (Vanligvis Ikke oldebarn). Det står kanskje noe om deres dødsårsak der. Kontakt Helseforetaket. 
Astrid M

Liss-Iren Tobiassen

Legg inn av Liss-Iren Tobiassen » 8. juli 2021 kl. 20.53

22177 skrev: 8. juli 2021 kl. 20.02 Hvis de døde på sykehus er de notert i morens journal. Er du direkte etterkommer etter moren har du etter pasientrettighetsloven rett til kopi av morens journal. (Vanligvis Ikke oldebarn). Det står kanskje noe om deres dødsårsak der. Kontakt Helseforetaket. 

trur de døde i den hulen. men er ikke hundre prosent sikker. de er min bestefars søsken. takk da skal jeg undersøke om jeg har rett til en kopi av morens journal selv om jeg er oldebarn :)

Svar

Gå tilbake til «Hammerfest»