Major Guldbrandsen / Füring / Karen Rask

Moderator: MOD_Sør-Trøndelag

Svar
Brukeravatar
gj00533
Sted: SVERIGE

Major Guldbrandsen / Füring / Karen Rask

Legg inn av gj00533 » 27. februar 2005 kl. 10.08

Jeg er født i København. Mine foreldre sagde engang"Vi stammer fra Norge, din tip????oldefar var kanselirådsformand i Trondheim og kørte med 6 hvite heste for sin vogn" Derfor prøver jeg denne etterlysning i dette forum.
Jeg vet med sikkerhed at min tip-tip oldemor het Karen Dorthe(a?) Johanne født RASK i Moss,1772-1777, hennes datter Jensine Vilhelmine Kristine Draabye født i København i 1814 gifter sig med min tipoldefar Niels Peter Nicolaj Fjelstrup Guldbrandsen. Jeg har forskellige oplysninger til hvem som er foreldre til min tipoldefar. en er at hans foreldre kommer fra Norge, derfor er min etterlysning: Er der noen som kender til/kan hjelpe mig med en Major Guldbrandsen som var byfogde eller sorensskriver og hans kone født Füring?? Og om Karen Rask går bakover til Trondheim? Jeg kan det meste af det som sker i Danmark, min etterlysning geller kun det fra Norge.

Med venlig hilsen Leif Guldbrandsen, bosat i Sverige.

Brukeravatar
gj00533
Sted: SVERIGE

Re: Major Guldbrandsen / Füring / Karen Rask

Legg inn av gj00533 » 20. mars 2005 kl. 10.52

Hej alle.
Jeg ved nu at min tipoldefars foreldre kommer fra Danmark, derimot får min tipoldefar en stedfar, Ludvig Guldbrandsen gifter sig med min tipoldemor 2 feb. 1825, min tipoldefar er da 12 år gammel. Spørgsmålet er: Er denne Ludvig Guldbrandsen, evt. født i Holsten 1792/93 søn til denne Major Guldbrandsen og ? Füring??
Med venlig hilsen Leif Guldbrandsen, Sverige.

Svar

Gå tilbake til «Trondheim»