Han skal etter sigende ha gått ned men båten Norge, torsdag 28/6-1904. Jeg finner passasjerlister/avisutklipp som viser at en Otto H. Johnsen, sjømann, 40år var ombord og omkom. Er da litt usikker på om dette er "min" Otto. Finner ikke noe annet sted hvor Otto er nevnt død/begravet. Men faren hans het Haaken/Haasen Johansen/Johannesen, så det kan jo kanskje være at Otto brukte "noe sånt som" Johnsen på denne båtturen.
Han skulle til New York, men var ikke skrevet inn i noen emigrantprotokoller.(hva betyr det?)
Kan han ha jobbet på båten? Han var sjømann. Men jobbet også med mye annet.
Otto var født 29/3-1864, Gamle Aker, konfirmant 20/4-1879.
Han blir far til Harald Marinius Ottesen den 27/10-1885 (sammen med Amalie). Han gifter seg med Amalie Olava Andersdatter/Andersen (f.2/8-1861) den 13/11-1899. De får deretter tre barn til Bjarne i 1900, Anny i 1902 og min morfar Haakon i 1904, bare måneder før han drar til sjøs.
Otto er sønn av Haasen/Haaken Johansen/johannesen (f.1821/22) og Maren Helene Jensdatter/Jensen (f.25/1-1821).
Kan noen hjelpe meg med å finne en evt dødsdag og begravelse for Otto, eller om det var han på båten. Hvor vil evt druknede/omkomne bli registrert?
Venter i spenning
mvh
Kjersti