Billeder og Biografier av Berømte Danske Mænd og Kvinder

Relatert til slektsforskning. Reklame tillates ikke andre steder i Slektsforum

Moderator: MOD_kjopsalg

Svar
Leif Salicath
Sted: SKI

Billeder og Biografier av Berømte Danske Mænd og Kvinder

Legg inn av Leif Salicath » 16. oktober 2017 kl. 15.25

Og en god del norske, "der have levet i Tidsrummet fra Reformationens Indførelse Indtil Kong Fredrik VII's Død. Med Text af P".

3 skinninnbundne bind utgitt på Chr. Steen & Søns Forlag 1867. 463 sider hvori ikke medtatt ca 130 helsides lithografier samt en innledning på 14 sider, altså ialt godt over 600 sider. Lithografiene er på en slags kartong omtrent 3 ganger så tykt papir som de vanlige sidene.

Bøkene er preget av eldre med tildels mange gule pletter, men fullt leselige og etter å ha lest igjennom dem grundig selv kan jeg sterkt anbefale dem til andre med kjente personer i sin slekt fra denne tidsperioden. Se innholdsfortegnelsene. Personlig finner jeg biografiene over de danske konger meget interessant og de inneholder da også fyldige henvisninger til de andre kjente personer de samarbeidet med den gang.

Innledningen gir en god oversikt over danske konger og deres adelsmenn fra Gorm den Gamle og frem til Kong Christian III.

Mange av biografiene er over norske hærførere og admiraler som jeg regner med at mange norske har i sitt slektsregister.

Jeg googler meg til at tilsvarende sett 3 bind (også gul plettet) ble solgt for Dkr. 650,- i 2016. Jeg forsøker meg imidlertid med kr. 450,-.

Bind 3 ligger på Nasjonalbiblioteket, men jeg finner ikke bind 1 og 2 der. Bindet der er for øvrig også gulplettet av elde.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar

Gå tilbake til «Kjøp og salg»