Andreas Pedersen Sandnesaunet hadde foreldrene Peder Sivertsen Rotvik 1750- og Guru Henriksdatter f 1750. (Hadde Guru røtter fra Beitstad?)
Hvem var disse to sine aner?
Sandnesaunet og Rotvik
Moderator: MOD_Nord-Trøndelag
- Astrid Mollan
- Sted: KRISTIANSUND N
-
- Sted: OSLO
Re: Sandnesaunet og Rotvik
Jeg ser I min fil at jeg har stilt sporsmaal om Peder Sivertsen Rotvik og Peder Sivertsen Aunet er en og same person.
Kona til Peder Sivertsen Rotvik er Guru Henrikdsdtr f abt 1750 I Beitstad. De har sonnene Henrik og Zakarias foedt henholdsvis 1779 og
1782 samt en rekke andre barn etter dette bla annet Andreas Pedersen f 1790 paa Sandnes I Naeroy.
Peder Sivertsen Aunet er gift med Guru Henriksdtr Skei f 1750 I Ogndal. De har barna Henrik f 1778 og Zakaria f I 1782. Peder er foedt 1754 I Ogndal.
Dette er fra Sparbu bygdeboker, deretter vites ikke noe om disse. Det hoeres Ganske sansynlig ut at disse to ekteparene er de same og at de har flyttet ut fra
Sparbu og til Nareoy
Hvis disse er de same kan du komme et godt stykke lenger bakover paa begge to. Ettersom disse ikke er I slekt med meg har jeg ikke forsket paa disse, altsaa kilderegistrert dem.
Kona til Peder Sivertsen Rotvik er Guru Henrikdsdtr f abt 1750 I Beitstad. De har sonnene Henrik og Zakarias foedt henholdsvis 1779 og
1782 samt en rekke andre barn etter dette bla annet Andreas Pedersen f 1790 paa Sandnes I Naeroy.
Peder Sivertsen Aunet er gift med Guru Henriksdtr Skei f 1750 I Ogndal. De har barna Henrik f 1778 og Zakaria f I 1782. Peder er foedt 1754 I Ogndal.
Dette er fra Sparbu bygdeboker, deretter vites ikke noe om disse. Det hoeres Ganske sansynlig ut at disse to ekteparene er de same og at de har flyttet ut fra
Sparbu og til Nareoy
Hvis disse er de same kan du komme et godt stykke lenger bakover paa begge to. Ettersom disse ikke er I slekt med meg har jeg ikke forsket paa disse, altsaa kilderegistrert dem.
- Astrid Mollan
- Sted: KRISTIANSUND N
Nederst til venstre en Guru Hendriksdatter.
SAT, Ministerialprotokoller, klokkerbøker og fødselsregistre - Nord-Trøndelag, 735/L0330: Ministerialbok nr. 735A01, 1740-1766, s. 92-93
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20070927640072
SAT, Ministerialprotokoller, klokkerbøker og fødselsregistre - Nord-Trøndelag, 735/L0330: Ministerialbok nr. 735A01, 1740-1766, s. 92-93
Sist redigert av Astrid Mollan den 26. juli 2017 kl. 23.07, redigert 1 gang totalt.
Astrid M
Astrid skrev:Nederst til venstre en Guru Hendriksdatter. Mære kirke.
Gurru står vel ett hakk lengre ned
Samme dag
Guds tiæniste i Schey Kirke (Skei/Ogndal)
ved Hr Quislin
Hilsen
Matthias
Takk skal du ha for disse sporene.
I folketellingen i 1801 bor de på gården Steensvig i Kolvereid..
Der finner vi 4 barn. Henrich 23 år.. Ragnhild 1784. Andreas 1790
Ole 96.
Zacharias står ikke der. Kanskje er han død i 1801?
Jeg får gå videre på dette sporet.
Dette kan være samme ektepar som har kommet til namdalen mellom Zacharias og Ragnhilds fødsel: 1782-1784. Kanskje de bodde en tid på rotvik ettersom det navnet henger med. Jeg har lett opp og ned i kirkebøkene i hele Namdalen for å finne peder og guru. Men nei. Nå får jeg lete etter dåpen til de yngste barna.Kanskje besteforeldrenes navn kan indikere om vi her har riktig barneflokk. Skal finne fram bygdebok for sparbu når jeg kommer hjem.
Tusen takk igjen!
Gunnar h
I folketellingen i 1801 bor de på gården Steensvig i Kolvereid..
Der finner vi 4 barn. Henrich 23 år.. Ragnhild 1784. Andreas 1790
Ole 96.
Zacharias står ikke der. Kanskje er han død i 1801?
Jeg får gå videre på dette sporet.
Dette kan være samme ektepar som har kommet til namdalen mellom Zacharias og Ragnhilds fødsel: 1782-1784. Kanskje de bodde en tid på rotvik ettersom det navnet henger med. Jeg har lett opp og ned i kirkebøkene i hele Namdalen for å finne peder og guru. Men nei. Nå får jeg lete etter dåpen til de yngste barna.Kanskje besteforeldrenes navn kan indikere om vi her har riktig barneflokk. Skal finne fram bygdebok for sparbu når jeg kommer hjem.
Tusen takk igjen!
Gunnar h
Tusen takk skal du ha. Nå tror jeg at jeg har spor å gå etter. Beklager at jeg ikke hadde gitt nok dokumentasjon i utgangspunktet. Men jeg har ikke kildene foran meg på hytta. Mener at det jeg hadde var fra wendelbo-boka og nærøyboka.Takk!
TAKK.
Gunnar h
Gunnar h