Hun var datter av Peder Anthon Gamst Jacobsen f: 24 Aug 1838 i Hermansfjord, Helgøy i Troms. Døpt 23 Sep 1838 i Karlsøy kirke. Døde Bratrein, Karlsøy i Troms.
Og Else Cathrina Grønbech Hansdatter f. 12 Apr 1835 i Karlsøy i Troms. Døpt 9 Aug 1835 i Karlsøy kirke. Døde i Bratrein, Karlsøy i Troms.
Det ser ut til at Min tippp oldemor Gerhardine Jakobine Pedersdatter var enebarn. Hennes far Peder Anthon Gamst Jacobsen hadde følgende søsken:
Jacob Johan Marthin Jacobsen f. 13 Jan 1840, Hermansfjord, Helgøy i Troms
Olai Leonard Jacobsen, f. 2 Feb 1842, Hermansfjord, Helgøy i Troms
Lorentina Hagerup Jacobsdatter, f. 19 Mar 1846, Hermansfjord, Helgøy i Troms
Martha Marcilia Jacobsdatter, f. 10 Jan 1852, Hermansfjord, Helgøy i Troms
Hanna Toline Cesilia Jacobsdatter, f. 25 Feb 1854, Hermansfjord, Helgøy i Troms d. Varnes, Helgøy i Troms
Min tippp oldemor Gerhardine Jakobine Pedersdatter sin far Peder Anthon Gamst Jacobsen sine foreldre var:
Jacob Christian Heggelund Pedersen 29 Jan 1813 i Hermansfjord, Helgøy i Troms. Døde 23 Jan 1872 i Hermansfjord, Helgøy i Troms.
Gjertrud Larsdatter f. 22 Sep 1817, Hertsøy, Karlsøy i Troms d. Hermansfjord, Helgøy i Troms. Gift 8 Aug 1837 i Helgøy i Troms.
Jeg lurer på hvordan Peder Anthon Gamst Jacobsen fikk navnet Gamst og hvordan det kom inn i bildet når ingen av hans foreldre Jacob Christian Heggelund Pedersen og Gjertrud Larsdatter hadde det navnet. Og hvordan Jacob Christian Heggelund Pedersen fikk navnet Heggelund når hans foreldre het
Ane Cathrina Madsdatter f. 1789, Nordskar, Karlsøy i Troms, d. 1858, Laukvik, Karlsøy i Troms (Alder 69 år)
Peder ANDERSEN, f. 1789, Langsundet d. 27 Feb 1847, Nordskar, Karlsøy i Troms (Alder 58 år)
Det er lite som er visst om mion tipp oldemor og hennes familie fra Troms.
All informasjon mottas med "Tusen Takk"