RootsMagic brukere i Norge

Moderator: MOD_Slektsprogrammer

Svar
Karleif Lende
Sted: SANDNES

RootsMagic brukere i Norge

Legg inn av Karleif Lende » 3. februar 2016 kl. 11.22

Selv om RM ikke finnes i norsk versjon, er det nok en del norske brukere. Etter min mening et utmerket program med mange priser vunnet i USA. Det er også mulig å endre setningsstrenger slik at bokutskrifter ser norske ut. Etter at Ancestry la FTM på hylla, har ihvertfall i USA tusenvis rømt over til RM. Siste nytt er at vi i RM i slutten av 2016 vil få hints og overføringer fra Ancestry.com., det er dog idag mulig å få hints både fra MyHeritage og Geni. FTM er nå forøvrig oppstått med en østeuropeisk eier.
I Stavangerområdet finnes en brukergruppe for TMG/RootsMagic med jevnlige møter, egen side på Facebook og mailgruppe, alle disse med medlemmer også fra andre deler av landet. Gruppa er også registrert på RMs hjemmeside.

Brukeravatar
Arild Jarle Kompelien
Sted: BERGEN

Re: RootsMagic brukere i Norge

Legg inn av Arild Jarle Kompelien » 3. februar 2016 kl. 18.06

Finnes egen facebookgruppe for RootsMagicbrukere i Norge? Finner den ikke, og ukjent for meg enda jeg har brukt programmet siden 2006.
hilsen
Arild Kompelien

Karleif Lende
Sted: SANDNES

Legg inn av Karleif Lende » 3. februar 2016 kl. 18.22

Gruppas adresse er https://www.facebook.com/groups/rootsma ... d/members/
Det er en lukket gruppe, men som bruker av RM er du velkommen. Vil du bli med på mailinglista, ta kontakt på [email protected]. Det kan tenkes at det der også kan tilflyte nyttige opplysninger.javascript:emoticon(':D')

Brukeravatar
55901
Sted: HALDEN
Kontakt:

Legg inn av 55901 » 9. februar 2016 kl. 13.46

Jeg har i dag kjøpt RM (7.0.11) og kommer sikkert til å ha mange spørsmål fremover........
Er det greit å ta dette her eller skal / bør jeg ta det opp et annet sted, ev. i nevnte FB-gruppe?

Prøver meg et her, det er angående eksport av GEDCOM.

Har vi andre valgmuligheter enn denne?
Versjon 5.5.1
Form. LINEAGE-LINKED
Tegnsett. UTF-8

Er det noen mulighet til å velge hvilke GEDCOM-tags som skal eller ikke skal taes med ved en eksport?
Spørsmålet er for meg aktuelt da jeg skal importere GEDCOM til Webtrees for oppdatering og jeg er ikke interessert i at alt jeg har i databasen skal lastes opp.
Mvh
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden
Legacy Familytree Deluxe 9.0.0.339 Norsk +Win 10

Hjemmeside: https://slekt.tribalpages.com/

Svar

Gå tilbake til «Diskuter slektsprogrammer»