Fikk Olaf Kristiansen barn i Narvik-området ca 1942 *

Moderator: MOD_Nordland

Svar
Tobias Hustoft
Sted: TRONDHEIM

Fikk Olaf Kristiansen barn i Narvik-området ca 1942 *

Legg inn av Tobias Hustoft » 29. desember 2015 kl. 9.10

Olaf Kristiansen, f. 1910, ble i februar 1942 av arbeidsformidlingen Oslo, utskrevet til å ta arbeid direkte under tyskerne i Narvik-området. Oppholdet varte til november 1942.

Kristiansen hadde tatt vare på dette bildet (ikke fra "fotosamlinga")

http://www.fotosamlinga.no/galleriet/di ... p?pid=1120

av et krigsskadet hus i Bjerkvik - det kan derfor være mulig at han oppholdt seg i Bjerkvik.

Olaf Kristiansen hadde et litt fleksibelt forhold til født tid/sted og navn - og er dermed lite søkbar!

Mitt spørmål blir enkelt: Noen som vet om Olaf Kristiansen fikk noen etterkommere i Narvik-området?

gj25467
Sted: DRØBAK

Re: Fikk Olaf Kristiansen barn i Narvik-området ca 1942 *

Legg inn av gj25467 » 12. februar 2016 kl. 22.26

Hei

Ser du skriver om Olaf Kristiansen. Jeg tror ikke jeg kan hjelpe deg med svar på spørsmålet ditt, men jeg er selv på jakt etter en Olaf Kristiansen. Riktignok ikke i forbindelse med Narvik, men litt lengre sørover.
Min farmor, Olga Boneng født 1919, kommer fra Rognes, i Gauldalen i Sør -Trøndelag. Hun fikk tidlig i 1941 en sønn, etter å ha hatt ett forhold til en person, som visstnok var militær, og som etter sigende skulle hete Olaf Kristiansen. Denne sønnen, som er min far, står kun oppført med mor i dåpspapirene og med etternavnet Boneng.

Jeg har ikke mange ledetråder som sagt, men når jeg kom over din Olaf Kristiansen og så spørsmålet ditt tenkte jeg at dette passet det liksom for godt.

Så mitt spørsmål til deg er om du vet noe om Olaf var i Trøndelagsområdet i april/mai 1940, nærmere bestemt i Gauldalen (eller Trondheimsområdet)? Om så er, tror du det kan være sammenheng mellom din Olaf og min Olga?

Mvh

Frode Dahl

Tobias Hustoft
Sted: TRONDHEIM

Re: Fikk Olaf Kristiansen barn i Narvik-området ca 1942 *

Legg inn av Tobias Hustoft » 13. februar 2016 kl. 0.35

Hei!
I forhør som flyktning i Sverige i 1942 har Olaf forklart: "Deltok i kampene helt til Røros, da det var slutt der rømte vi over til Sverige".
Send meg en PM med din e-postadresse - så kan vi ta det videre på e-post.

Mvh

TH

Svar

Gå tilbake til «Narvik»