Tilgang til Arkiv Digital

Moderatorer: MOD_Kildereg, MOD_Generellt

Svar
dn30705
Sted: SKJETTEN

Tilgang til Arkiv Digital

Legg inn av dn30705 » 21. november 2015 kl. 13.10

Hei
Er rimelig ny på slektsforsknings evnet, men har hvertfall fått startet så smått.
Jeg har en oldemor, som kommer fra Värmland i Sverige og ettersom det skal være mulighet for å prøve ut Arkiv Digital denne helgen, tenkte jeg å følge den tråden over grensen.

Har opprettet bruker og lastet ned programvaren, men får melding om at jeg ikke har abonnement.
Er jeg som misforstår, eller trenger man allikevel ett abonnement til tjenesten.

Kjell Halvorsen
Sted: ÅMOT

Re: Tilgang til Arkiv Digital

Legg inn av Kjell Halvorsen » 21. november 2015 kl. 15.14

Hei,

Du er nok 1 uke for seint ute - Arkiv Digital hadde 'åpent hus' forrige helg :(

AD er absolutt stedet å søke etter slekt i Sverige - har tidligere hatt stor nytte av abonnement der.

AD tilbyr jo ab av varierende lengde og gjennom året har de enkelte gratis-weekender. Dersom du ikke har spesielt dårlig tid kan du jo passe på neste gang en slik gratis mulighet dukker opp - alternativet jeg vil foreslå at du forsøker et ukes-ab for å se om AD kan være nyttig for deg.

Utover dette vil jeg jo også peke på DIS' Slektsform - Etterlysninger/Sverige https://slektsforum.slektogdata.no/viewforum.php?f=2391 hvor du sikkert vil få god hjelp !

Kjell H.

Brukeravatar
Roar Dalen
Sted: LEVANGER
Kontakt:

Legg inn av Roar Dalen » 22. november 2015 kl. 0.55

Ser ut som man kan få gratis tilgang hos AD ut november: http://arkivdigital.se/kod/DISP1501

Kjell Halvorsen
Sted: ÅMOT

Legg inn av Kjell Halvorsen » 22. november 2015 kl. 9.11

Roar,

Tilbudet du peker på er en god nyhet for Arnfinn som jeg ikke var oppmerksom på. Iflg Ad er det 'enbart nya användare' som kan benytte seg av det. Jeg kan ikke se at det annonseres på hovedsiden til AD, men det kan jo ha vært annonsert tidligere men fjernet nå siden tilbudsperioden nærmer seg slutten - 15 okt til 30 nov.

Kjell H.

dn30705
Sted: SKJETTEN

Legg inn av dn30705 » 22. november 2015 kl. 22.42

Hei

Takk for gode råd til dere begge. :D

Skal benytte meg av dette ukes tilbudet til helgen, så får jeg se hva jeg finner ut og hvor langt jeg kommer på den korte tiden. Må nok gå for ett abonnement etter hvert, men det er en start.

Mvh; Arnfinn

Svar

Gå tilbake til «Generelt»