Mysteriet David Kolbeinson Hilde fra Innvik

Moderator: MOD_Sogn_og_Fjordane

Svar
gj17541
Sted: Oslo

Mysteriet David Kolbeinson Hilde fra Innvik

Legg inn av gj17541 » 9. juli 2014 kl. 6.55

Etter å ha laga eit stort slektstre med farsslekta mi fra Breim har eg funne ut det meste som virka mystisk og vanskelig å finne ut av.
Slekta mi er frå Sandal i Gloppen(Breim).
Eg har spora nesten alle greinene i treet fra ca. 1600 fram til notid utenom dei amerikanske emigrantane og noken få til. Så eg har egentlig bra oversikt etter kvart.
Men eit mysterium gjenstår endå i treet.
David Kolbeinson Hilde (1665-1743) gifta seg med Kari Jondotter Kobberstad i år 1700 i Breim. Brukarane på Myklebust, Kobberstad og Sandal i Breim var alle i slekt på farssida.
David og Kari slo seg ned på Sandal og dreiv eit av bruka der.
I bygdeboka for Gloppen og Breim finnest ingen informasjon om korvidt David var frå samme farsslekta som dei andre på Sandal, men eg mistenker at han er det likevel.

Dette er fordi at i alle dei andre tilfella kor ein mann giftar seg og farslinja fortsetter på eit av bruka på Sandal så viser det seg at denne personen har vært tremenning eller firemenning på farssida. Slik ser det ut til at dei var opptekne av å syte for at dei som fekk være brukar på eit bruk på Sandal skulle være ein mann som kom fra same ætta.

No er dette veldig langt tilbake i tid, så det er kanskje noko optimistisk av meg å håpe på at nokon kan finne ut av dette.
Eg har prøvd å lese folketellinga 1664-1666 fra Innvik, men eg kom til kort fordi presten hadde ei handskrift som var vanskelig å lese. Eg klarer å lese mykje av kirkebøkene til vanleg, men dette blei for vanskelig for meg. Denne folketellinga er foreløpig einaste kilde eg har funne som kan tenkast å innehelde svar på gåta.
Eg er også nyskjerrig på kva den såkalte Ålandsboka
(tidlig versjon av bygdebok fra Nordfjord) eventuelt kan inneholde om garden Hilde i Innvik som kanskje kan kaste litt lys på saka, dersom nokon har tilgong på denne.
Sjøl har eg ikkje lest den, så eg veit ikkje om den er til hjelp eller ikkje.
Så dersom nokon er flinkare enn meg til å lese folketellinga fra 1664-66 så hadde eg blitt veldig imponert og takknemlig. Sjølv om det bare er for å konstantere at folketellinga ikkje inneheld noko som hjelper til å løyse gåta også.

Dersom det viser seg at eg trur rett, altså f.eks at bestefaren til David var ein mann som var fødd på Sandal i Breim, så skal det vel litt flaks til om det evt. skulle være å lese ut av denne folketellinga?

Setter pris på all hjelp
:),
Ørjan Myklebust

gj00900
Sted: FYLLINGSDALEN

Re: Mysteriet David Kolbeinson Hilde fra Innvik

Legg inn av gj00900 » 9. juli 2014 kl. 8.21

På bruk nr 5 på Hilde finner jeg i BB Kolbein Haraldsenf ca 1628(alder i 1663 36 aar) brukar fra 1670, og alder i 1701 72 aar, han har ingen David i 1701, men etter alder kan jo han være far til denne David. Disse har iflg BB ingen tilknytning til Breim.

Berit Carlsen
Sted: ÅLESUND

Legg inn av Berit Carlsen » 9. juli 2014 kl. 23.08

Vil bare gi deg et tips. På Digitalarkivets brukerforum er der ei dame, Åse Sæther, som har god oversikt over slekter i Gloppen:

http://forum.arkivverket.no/topic/848-s ... l=+gloppen

Hilsen Berit Carlsen

gj17541

Legg inn av gj17541 » 9. juli 2014 kl. 23.48

Tusen takk for opplysningane.
Bygdeboka du fant dette i er vel Ålandsboka går eg ut ifrå?

Eg går utifrå at Kolbein er den tidligaste generasjonen som er nemnd i bygdeboka og at der ikkje finnes navn på foreldra hans?
Eg er forrtsatt litt nyskjerrig på om den folketellinga kan innehelde noko av interesse.
Synd den er så vanskelig å tyde. Eg trur det er sånn gotisk skrift.
Men fint at du fant ut noko om bakgrunnen til David.
Takk igjen !
:)

gj00900
Sted: FYLLINGSDALEN

Legg inn av gj00900 » 10. juli 2014 kl. 6.16

Ja fra Ålands BB. Far til Colbeen er nemnd Harald Colbeensen f.ikring 1604 brukar 1634, Kona Kristi er nemnd i 1646, både 1645 og 1663-66 er avskrevet og finnes på Digitalarkivet.

gj17541

Legg inn av gj17541 » 10. juli 2014 kl. 22.58

Eg skal sjå om eg finner den transkriberte versjonen.

Tusen takk !
:D

Svar

Gå tilbake til «Gloppen»