Et dilemma!?

Her kan du stille spørsmål om Slektsforum

Moderator: admin

Svar
Astrid Ryen
Sted: TRONDHEIM

Et dilemma!?

Legg inn av Astrid Ryen » 21. desember 2004 kl. 21.22

Jeg gir et fingert eksempel. En bruker etterlyser (under Trondheim)en person født i Trondheim, spør etter vedkommendes opphav. Personen blir funnet i FT 1865 , og det blir gitt informasjon angående familien av en annen bruker.

Mora til den etterlyste personen er født i Bergen, og spørsmålsstilleren etterlyser da henne under Bergen uten å nevne nødvendig informasjon som er fremkommet under det første tema som altså ligger under Trondheim.

Innviklet, jeg håper dere skjønner hva jeg mener! Jeg ville bare gjøre oppmerksom på at "problemet" finnes her i dette forum allerede nå. Jeg har i hvert fall sett to eksempler så langt.

På en eller annen måte må man få henvist til hva man før har fått av informasjon, ellers er det ingen som skjønner noe som helst En idé er muligens å bruke "sitatfunksjonen" - jeg vet ikke. Hva mener dere som "styrer med" dette forum.

Med hilsen Astrid Ryen

dn06606
Site Admin

Re: Et dilemma!?

Legg inn av dn06606 » 21. desember 2004 kl. 22.15

Hei Astrid,

rent teknisk kan det løses ved bl.a. sitat-funksjonen (Quote) som du selv foreslår. Eller man kan i det nye temaet legge inn lenke til det første temaet, som beskrevet her.

Det største problemet er kanskje å helt generelt venne brukerne til å være flinke nok til å oppgi all nyttig informasjon til de som vil hjelpe. En del etterlysninger er mye knappere enn de burde vært. Dette er nevnt i retningslinjene, men er nok noe vi må regne med å gjenta en stund. Dessuten tror jeg det vil hjelpe litt at de som er mer drevne går foran som gode eksempler og demonstrerer hvordan det bør gjøres.
mvh Jan

Astrid Ryen
Sted: TRONDHEIM

Re: Et dilemma!?

Legg inn av Astrid Ryen » 23. desember 2004 kl. 7.48

Til Jan Eri.

Takk for svaret. Jeg lærte noe nytt - å legge lenke til tidligere tema. Med denne mulighet i tillegg til Quote skulle det være en enkel sak å gi nødvendig informasjon i en ny etterlysning.

Med ønske om en god jul og et godt nytt år!

Astrid Ryen

Svar

Gå tilbake til «Informasjon om Slektsforum»