Jeg har en viss forståelse for ønsket, men kan gi
følgende forklaring:
a) Jeg er ny i DIS og denne måten å etterlyse opplysninger om. Jeg startet å etterlyse fordi jeg tenkte at i Nordland var kanskje
andre som hadde vært borti samme person. Jeg ventet ikke at andre skulle hjelpe meg med jobben, men
takk for det.
b) Da jeg startet utlysingen, begynte jeg i Nordland, ukjent sted, fordi Knud ble oppgitt å være "fra Nordlandene".
Logisk syntes jeg. Men noen mente det var bedre å starte med Johanne Cecilie, eller Cecilie Johanne fordi hun ble født i Bergen (ut fra opplysninger ved Statsarkivet i Bergen, må det være samme person). Dermed ble lenken flyttet til Bergen. (Jeg vet ikke hvordan det gjøres. En gjorde det for meg). Da jeg opplevde at opplysningene fra Bergen var så langt en kunne forvente, gikk jeg tilbake til Nordland ut fra tanken over. Var det dumt?
Hva som er mest fruktbart, vet ikke jeg. Noen av dere er mer drevne på dette enn jeg, og takk igjen for hjelpen. Men som sagt, så har jeg forsøkt å
følge fornuften ut fra sammenhengen.
For øyeblikket har jeg kontakt med pensjonert historiker Arnvid Lillehammer, (tidligere Arkelologisk museum, Stavanger) som vet mye om taterne/fantene. Han har lovet å se på opplysningene jeg har, og gi meg noen innspill.
Jeg må likevel si at det er inspirerende at så mange kan fatte interesse for dette!
Mvh
Tor Eyvind