Slektstavler

Moderatorer: MOD_Kildereg, MOD_Generellt

Svar
Brukeravatar
dn23024
Sted: KLØFTA
Kontakt:

Slektstavler

Legg inn av dn23024 » 11. mai 2013 kl. 18.06

Noen som vet hvor man kan få trykt opp slektstavler generert f.eks. i Legacy Charting Deluxe online i Norge (aaaalt for dyrt å bestille fra USA)?

Tore Kristiansen
Sted: KRISTIANSUND N

Re: Slektstavler

Legg inn av Tore Kristiansen » 11. mai 2013 kl. 18.35

På alle steder der de kan printe ut i stort format.

I Kristiansund bruker jeg Industrikopi, men du finner sikkert noe i nærheten av der du bor.
:) Tore

Brukeravatar
dn18596
Sted: Sverige
Kontakt:

Re: Slektstavler

Legg inn av dn18596 » 12. mai 2013 kl. 0.19

Jeg har litt erfaring med å få trykt store plansjer for utstillinger og sånt, 1-2 m i bredde. Da er det viktig att pdf filen som du får fra programmet er bra nok. Jeg ser att Legacy ikke har noen valgmuligheter så som en del pdf "skrivere" har. Altså program som du velger i stedet for din vanlige skrivere. Adobes egne er jo bra, men dyr. Jeg har brukt en del andre, men kan ikke nå si hvilken som er best for vanlig Windows miljø. Ett jeg har brukt tidligere er PrimoPDF jeg ser att de fortsatt er med.

De fleste seriøse firmaer som gjør slike utskrifter kan ta en fil og undersøke om den blir bra, før de skriver ut den. Klager de, så finn ett bedre program for å generere pdf filen. Min leverandør klaget nesten alltid på mine filer, men så blev det bra til slutt. Det er lenge siden jeg bodde på Romerike, så jeg kan dessverre ikke anbefale noen lokalt.
Vennlig hilsen
Niels

Svar

Gå tilbake til «Generelt»