Sigrid Amundsen, Stavanger 1914

Moderator: MOD_Rogaland

Svar
Helge Haugland
Sted: OSLO
Kontakt:

Sigrid Amundsen, Stavanger 1914

Legg inn av Helge Haugland » 5. desember 2004 kl. 16.02

Denne etterlysningen er flyttet fra DIS-Oslo/Akershus' sider. Vennligst svar til [email protected]

Hei !

Vet ikke om jeg er på rett veg, men jeg prøver.

Jeg søker mormor til min kone. Vi vet at hun bodde i Stavanger i 1914 da min svigermor ble født. Hun het da Sigrid Amundsen, f. 23.juni 1880. Hun døde i Stavanger 1919 og i Dødsfallprotokollen står det at hun etterlater en halv-bror i Fredrikshald og en umyndig datter. Intet annet.

Vi har søkt på alle tenkelige måter, tror vi, og det nærmeste vi kommer er en Sigrid Helland, f. 1880 i Fredrikshald, i 1900 bosatt i Fosveien 3, Kristiania sammen med sin mor (?)enke Anna Helland, f. 1851 i Sverige. I samme hus bor det også en familie Amundsen som bl.a. har en sønn, Gustav, f. i 1884. Det kan jo tenkes at at Sigrid og Gustav har vært gift før hun dro til Stavanger.

Har noen muligheter til å sjekke dette i kirkebøker eller liknende slik at jeg kan komme videre. Det at vi synes dette virker lovende, er at datter til Sigird, min svigermor, ble adoptert av Helland i Stavanger. Er dette bare tilfeldigheter?

Ønsker svar til min hjemme adresse: [email protected]

mvh Thore Eilertsen

Svar

Gå tilbake til «Stavanger»