Jeg har stoppet opp på et ledd i mitt anetre, som hovedsaklig stammer fra Kviteseid, Nissedal og Fyresdal.
Mannen det er snakk om finnes i folketellingen fra 1865 på plassen Midbø i Moland, og står der oppført som 59 år gammel - altså bør han da være født rundt 1806. Navnet hans står der oppført skrevet som Johans Larsson. Det kan være noe variasjon fra døpenavn - dette kan også muligens være Johannes eller Johan. Fødested står som "Sillejord".
Han er gift med Asloug Paalsdotter fra Kviteseid, født rundt 1796. Datteren deres Guro Johansdotter, 30 år, står også oppført som hjemmeboende.
Det står dessverre ikke slektsnavn oppført på noen av de to foreldrene, og jeg kan ikke finne opplysninger om noen av dem i noen av kirkebøkene jeg har lett i som jeg mener er aktuelle. Står rett og slett helt fast!
Jeg håper å få bekreftet at disse to er foreldrene til leddet jeg har stoppet opp på, nemlig min tippoldefar Paul Johansson Kasine fra Moland. Det virker sannsynlig både med tanke på navn, alder og lokasjon.
Er det noen som kan ha noen opplysninger rundt dette hadde jeg blitt glad!