Sletting av innlegg
Moderator: MOD_Hordaland
Sletting av innlegg
Hvordan får jeg slettet mine innlegg.
Re: Sletting av innlegg
Det er vel ikke noen fornuftig mening i å slette tidligere innlegg. Du har sikkert fått svar på innleggene, og disse svarene vil bli stående helt uten mening i såfall. Gjelder det etterlysninger som du i ettertid har fått løst utenom forumet, så bør du heller avslutte tråden med ei melding om dette.
Kjell
Kjell
-
- Sted: LØKKEN VERK
Charles skrev:Hvordan får jeg slettet mine innlegg.
Hei !
Du kan nok slette hele eller noe av dine innlegg, klikke først på endre i øverste høyre hjørne og ta det videre derfra.
Jeg bruker den måten om det er noe jeg vil ta bort og ikke ha med videre, noen ganger greit med den måten om noe upassende er tatt med, men så bør vi også selvfølgelig tenke oss om og hva vi tar med i alle innlegg, tenker da spesielt på personvernet.
Men jeg er heller ikke uenig med Kjell sine meninger og det som han har tatt med om det.
Derfor kan det vurderes etter eget ønske men heller ikke såre noen med det som blir tatt med.
Og dette er mine meninger og råd.
Lykke til videre.
Mvh. Magne

Tenk dog over at det kan være at det mest verdifulle svaret får du først mange år senere.
Ved å slette meldinger fordi slektsgåten er 'løst' avskjærer man seg viktig informasjon senere.
Om man ønsker å slette pga innholdet som viser seg å være krenkende etc. bør man få moderator eller hovedkoordinator til å slette dette. Da kan også andres svar slettes.
Jeg selv fikk en mail fra en kanadier for et par år siden som hadde lest min etterlysning på Roots-l ca. 10 år senere. Han var etterkommer av den ene etterlyste personen, den andre slektsgrenen (fra bror og søster til min oldefar) hadde jeg fått kontakt med ganske kjapt.
Og nå er vi alle Facebook-venner
(Og via DIStreff fant leder i DIS-Telemark meg som slektning av den andre broren som utvandet til Chicago og uka etter traff vi hverandre i Kragerø, jfr. SLekt og Data.)
Så, anbefalingen min vil være, så fremt du ikke har direkte fornærmet noen, la innleggene ligge, Som med DIStreff, de kan være løsningen på andres slektsgåter i neste runde.
(Ja, du sjekker vel DIStreff når du leter etter noen?)
Ved å slette meldinger fordi slektsgåten er 'løst' avskjærer man seg viktig informasjon senere.
Om man ønsker å slette pga innholdet som viser seg å være krenkende etc. bør man få moderator eller hovedkoordinator til å slette dette. Da kan også andres svar slettes.
Jeg selv fikk en mail fra en kanadier for et par år siden som hadde lest min etterlysning på Roots-l ca. 10 år senere. Han var etterkommer av den ene etterlyste personen, den andre slektsgrenen (fra bror og søster til min oldefar) hadde jeg fått kontakt med ganske kjapt.
Og nå er vi alle Facebook-venner

(Og via DIStreff fant leder i DIS-Telemark meg som slektning av den andre broren som utvandet til Chicago og uka etter traff vi hverandre i Kragerø, jfr. SLekt og Data.)
Så, anbefalingen min vil være, så fremt du ikke har direkte fornærmet noen, la innleggene ligge, Som med DIStreff, de kan være løsningen på andres slektsgåter i neste runde.
(Ja, du sjekker vel DIStreff når du leter etter noen?)
Årsaken til at jeg ville slette innlegget er ønske fra familien. Ellers er jeg enig i ditt svar. 

Årsaken til at jeg ville slette inlegget er ønske fra familien.
- Paul Johan Hals
Magne har, lenger opp i denne tråden, beskrevet hvordan du går fram. Om man sletter alt innhold i det (de) aktuelle innlegg ville i hvertfall jeg istedet lagt inn en tekst hvor jeg forklarer grunnen til dette. F.eks. slik du har gjort i foregående innlegg.
Mvh Paul
Mvh Paul