Myheritage - vise alle personer

Moderator: MOD_Slektsprogrammer

Svar
dn29211
Sted: FLAKTVEIT

Myheritage - vise alle personer

Legg inn av dn29211 » 25. januar 2013 kl. 21.58

Hei!

Jeg vingler frem og tilbake mellom Myheritage med Family Tree Builder og Legacy.
Ser noen fordeler i ene programmet og andre fordeler i andre programmet.

Det går helt fint å skrive inn familien i Family Tree Builder, men når jeg publiserer det til Myheritage går det bare an å se min del av familien når jeg står på mitt navn og min manns del av familien når jeg står på hans. Er det noen som vet hvordan jeg skal få sett alle sammen samtidig? Jeg har begynt helt på nytt for jeg trodde jeg hadde gjort noe feil, men ser at det skjer det samme.

Jeg har ikke mer enn 9 personer nå og de kan ikke vises samtidig alle sammen, iallfall klarer ikke jeg finne ut av hvordan.
Er det noen som har noen løsning på dette?

Mvh Vibeke Johansen

Brukeravatar
Leif Bjørn Mathiesen
Sted: FJERDINGBY

Re: Myheritage - vise alle personer

Legg inn av Leif Bjørn Mathiesen » 26. januar 2013 kl. 0.03

Glem MyHeritage i første omgang.
Det beste er å ha ett slektsprogram på egen PC hvor man har all kontroll selv.
Dessuten kan man ikke lage ett slektstre med mere enn 250 personer på gratisversonen av MyHeritage. Vil du ha ett større tre koster det penger.

Lag ditt tre i Legacy eller (ett annet program). Det viktige er att det er på din PC og husk å ta kopi på en minnepinne.

Jeg bruker selv Legacy som hovedprogram.
MyHeritage bruker jeg kun som ett visningsprogram for det er slektninger rundt omkring i Norge som er interessert i vår slekt.

Husk også at det er mye "søppel" på MyHeritage.
Når du får en såkalt Match må du kontrollere den nøye.
Det er mange som synes kvantitet er bedre enn kvalitet.
Enkelte kan også "stjele" dine data uten å gi noe tilbake.
Sist redigert av Leif Bjørn Mathiesen den 26. januar 2013 kl. 12.52, redigert 2 ganger totalt.
Mvh
Leif B.

dn29211
Sted: FLAKTVEIT

Legg inn av dn29211 » 26. januar 2013 kl. 11.14

Takk for tips! Det var lurt med det å bruke minnepinne. Det kommer jeg til å benytte meg av.

gj19278
Sted: Sandefjord

Legg inn av gj19278 » 8. april 2013 kl. 15.48

Hei, jeg synes nok denne fremstillingen av MyHeritage var noe ensidig negativ. Må derfor komme med et par presiseringer.

Leif skrev:Glem MyHeritage i første omgang.
Det beste er å ha ett slektsprogram på egen PC hvor man har all kontroll selv.

Her insinuerer du at MyHeritage ikke har eget PC program. Det er direkte feil. Du kan gratis laste ned deres programvare Family Tree Builder. En ypperlig programvare som er enkel å ta i bruk. Det ikke ikke slik at du må koble denne til MyHeritage nettstedet, og gjør du ikke det koster det intet.

Videre har du full kontroll på dine data. Dersom du bygger slektstreet ditt i Family Tree Builder lokalt på din PC er det kun lesetilgang på web. Ingen kan da tukle med dine data. Videre kan du selv begrense hvilke data som skal speiles til MyHeritage på nett.

Leif skrev:Dessuten kan man ikke lage ett slektstre med mere enn 250 personer på gratisversonen av MyHeritage. Vil du ha ett større tre koster det penger.

Alle gratisprogrammer har selvsagt begrensninger. Du ikke publisere på nett, men det har sine fordeler, og da er det naturlig at du betaler noe for dette.

Leif skrev:Husk også at det er mye "søppel" på MyHeritage.
Når du får en såkalt Match må du kontrollere den nøye.

Man må da alltid sjekke sine kilder, uansett hvor man finner data. Dette er ikke noe særtrekk ved MyHeritage.

Leif skrev:Det er mange som synes kvantitet er bedre enn kvalitet.

Ja, dem finner man overalt, ikke bare på MyHeritage.

Leif skrev:Enkelte kan også "stjele" dine data uten å gi noe tilbake.

Denne forstår jeg overhodet ikke. Med unntak av private notater, som du enkelt kan skjule for MyHeritage når du legger dette inn med Family Tree Builder, så er det vel om å gjøre å dele informasjonen med flest mulig. Det er nettopp slik du bygger nettverk og enklere kan få hjelp av andre til å finne nye kilder. Å skulle holde dette hemmelig virker helt baklengs for meg. Del mest mulig, mener jeg!

Mvh
Thomas

Svar

Gå tilbake til «Diskuter slektsprogrammer»