johanne marie knoff haglund (E 5)

For etterlysninger som ikke kan plasseres på ett av undernivåene

Moderator: MOD_Oslo

Svar
Else Marie Fjeld
Sted: OSLO

johanne marie knoff haglund (E 5)

Legg inn av Else Marie Fjeld » 17. januar 2013 kl. 13.55

Hei
Leter etter opplysninger om Johanne Marie Knoff, hadde Haglund også ved konfirmasjonen. Senere gift Johansen..

Jeg hvet at hun er født 19.9.1906 uekte, far Ditmar Knoff og mor Agnethe Sedal. disse giftet seg aldrei, og har alle opplysninger om disse, men denne Johanne Marie som ble født på riksehosbetalet i Oslo var tvilling med Hans, han døde med en gang.
Johanne Marie derimot er som sunket i jorden i 1910 tellingen, der finner jeg moren gift med Einar Haglund, noe som jeg er kjent med også de fikk to sønner, som jeg har det meste på.

Johanne Marie finner jeg først igjen til konfirmasjonen 14.5.1922, da bor hun i Havegata 43, der mor og Einar bor. Hun gifter seg i Uranienborg kirke 19.10.1931 med Sigurd johansen.

Jeg ble fortalt at Johanne mistet moren sin når hun var liten, men hvilken mor. Agnethe døde først 23.3 1932 i Oslo, kampen og at stefaren gjorde store forskjeller på barna

Når jeg ser på fortegnelsen over anmeldte dødsfall i Løten ser jeg at når hennes far Olaf Svendsen døde 10.9.1939 ble hans sønn Anders nevnt som arving, likeledes ble datteren Agnethe nevnt død og her kommer sønnene hennes inn, men hvor var det blitt av Johanne Marie. Alle var jo hennes barn og alle var myndige.

Både Johanne, og halvbrødrene og dems koner er borte.

Har noen noe forslg til hvor jeg kan lete vidre for å finne ut hvor hun vokste opp og hva som hendte.
Hilsen
Else

gj10822
Sted: KONGSBERG

Re: johanne marie knoff haglund (E 5)

Legg inn av gj10822 » 17. januar 2013 kl. 14.09

Johanne Marie i ft 1910? Feil fødselsdato, men det er jo ikke uvanlig i ft 1910
http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft ... 6350003616

Else Marie Fjeld

Legg inn av Else Marie Fjeld » 17. januar 2013 kl. 15.49

Hei Anne

Hurra, det var jammen flott, mange tusen takk.

Da begynner brikkene å falle litt mer på plass her.

Hilsen
Else

Else Marie Fjeld

Legg inn av Else Marie Fjeld » 19. januar 2013 kl. 0.19

hei Anne

Nokk en gang mange takk for savaret du kom med til meg.
Dette har gjort at jeg har fått mange detaljer på plass når det gjelder min bestemor og hennes barndom, nå gjenstår bare når og hvordan hun kom tilbake til sin biologiske mor og hvorfor hun ikke var med i dødsfalls protokollen som datter av sin mor. Dette kan jeg vel kansje ikke finne ut på en fornuftig måte nå når det har gått så lang tid og alle er borte, det kan kansje være like bra også, jeg har fått meg mange aha opplysninger i den linjen allerede.

Nokk en gang mange takk.
Hilsen Else

24039

Legg inn av 24039 » 19. januar 2013 kl. 1.42

Hei!

Min farfar ble uekte født i 1908 og jeg fant han hos fosterfamilie i 1910, samme året reiser moren hans til USA. Men i 1914 er hun tilbake og gifter seg, 3 år senere henter hun han hjem. Men min farfar som da var ni følte han ble tatt vekk fra hjemmet sitt og rømte flere ganger tilbake til fosterfamilen. I 1925 blir han adoptert av morens mann - og de hadde et godt forhold til han døde.
Kanskje din bestemor hadde samme forhold til sin fostermor - og at pga hennes død kom hun tilbake til sin egen mor? Kanskje du kan lete opp hennes dødsdato?

Mvh Elisabeth

Else Marie Fjeld

Legg inn av Else Marie Fjeld » 19. januar 2013 kl. 17.51

Hei Elisabeth

Takker for tipset, har ikke sjekket dette ut ennå, ligger i feber men gleder meg til å ta fatt på det.

Etter det jeg har hørt skulle moren ha død når hun var 11 - 14 år og det kan jo stemme med det jeg ser her, og at hun da kom tilbake til moren som hadde det bedre stilt nå en den gang hun fødte dette barnet.

Takker for tipset

Hilsen
Else

Svar

Gå tilbake til «Oslo - ukjent sted/tidsperiode»