Carl Magnus Svendsen
Moderator: MOD_Østfold
Carl Magnus Svendsen
Hei,
er det noen her som bl. a. har tilgang på info. om når han flyttet til Espenes, Skiptvet?
Jeg har det som hans bopel ved han og Anna Marie Olsdatters datters dåp i 1897.
Før det har jeg ikke noe på han i Norge, og finner ham heller ikke i arkivet for innlfytta svensker til østfold den tia...
Han er født i 1872 og Anna Marie i 1877.
Han er født i Sverige og het Ahlstrøm, men jeg har ikke noe mer på det. Så om noen har noe på det, hadde det vært fint.
er det noen her som bl. a. har tilgang på info. om når han flyttet til Espenes, Skiptvet?
Jeg har det som hans bopel ved han og Anna Marie Olsdatters datters dåp i 1897.
Før det har jeg ikke noe på han i Norge, og finner ham heller ikke i arkivet for innlfytta svensker til østfold den tia...
Han er født i 1872 og Anna Marie i 1877.
Han er født i Sverige og het Ahlstrøm, men jeg har ikke noe mer på det. Så om noen har noe på det, hadde det vært fint.
- Kari Sandberg
- Sted: HAMAR
Re: Carl Magnus Svendsen
Det er vel disse på Ekeberghytten i Skiptvet 1900 :
http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCen ... k=461#ovre
De har tydeligvis vært en tur i Røyken før de kom tilbake til Skiptvet.
Kan ikke finne dem i gårdshistorien for Skiptvet under Espenes.
Under Ekeberghytten står det bare at familien bodde i bryggerhuset på gården, og at de senere flyttet til gnr. 64 Ladim, men så langt går ikke gårdshistoren enda.
http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCen ... k=461#ovre
De har tydeligvis vært en tur i Røyken før de kom tilbake til Skiptvet.
Kan ikke finne dem i gårdshistorien for Skiptvet under Espenes.
Under Ekeberghytten står det bare at familien bodde i bryggerhuset på gården, og at de senere flyttet til gnr. 64 Ladim, men så langt går ikke gårdshistoren enda.
Familien i 1910;
http://da.digitalarkivet.no/ft/person/pf01036352000710
http://da.digitalarkivet.no/ft/person/pf01036352000710
Vennlig hilsen Tove
Jeg har folktellingene og dåpen til alle ungene. Det er de dere begge har funnet ja
På dåpen til Georg står han oppført som Ahlström og på dåpen til ho første dattera, Ragnhild(som tydeligvis døde tidlig) står de på bopel Espenes... Han står også med f.år 1874, men det st 72 overrallt ellers.
Det kan hende at han ikke står oppført da han kanskje ikke var statsborger ennå, og kanskje han bodde hos foreldrene til den senere kona... Ole klausen og Grethe Adriansdatter fra Tune om de står der...
Ja, de flyttet masse, og jeg mistenker en grunn for det.

På dåpen til Georg står han oppført som Ahlström og på dåpen til ho første dattera, Ragnhild(som tydeligvis døde tidlig) står de på bopel Espenes... Han står også med f.år 1874, men det st 72 overrallt ellers.
Det kan hende at han ikke står oppført da han kanskje ikke var statsborger ennå, og kanskje han bodde hos foreldrene til den senere kona... Ole klausen og Grethe Adriansdatter fra Tune om de står der...
Ja, de flyttet masse, og jeg mistenker en grunn for det.
Ja, foreldrene til Anna Marie bodde på Espenes hagen i 1877 hvertfall...
- Kari Sandberg
Under Espenes, Hagen, står det om Ole Klausen (fra Ø. Eiker) og Grethe Andreasdatter (fra Skjeberg) bl.a. at deres datter Marie Ann (1877-) født i Tune, var gift i 1900 med Karl Magnus Ahlstrøm. Ingenting mer om Karl Magnus.
Hmm, ja har sliti lenge med han, hehe...
Men kult du fant fødested til Klaus og Grethe
Det står ikke f.år på dem óg?
Men kult du fant fødested til Klaus og Grethe

- Kari Sandberg
Ole 1838-1917 og Grethe 1845-1929.
Barna er :
Marie Ann
Gerd Lovise 1883 - døde som barn
Inga Ovidie 1887-1973 - g.m. Sigurd Foss
Jenny Othilie 1890-1963 - g. 1912 m. Johan Støten
Barna er :
Marie Ann
Gerd Lovise 1883 - døde som barn
Inga Ovidie 1887-1973 - g.m. Sigurd Foss
Jenny Othilie 1890-1963 - g. 1912 m. Johan Støten
Stilig, takk
Nå løsnet det
Slapp og dra på bibl. i skjetve for nå, hehe...
Forresten, jeg fant den borgerlig vielsen dems i 1898, så der stod faren(ahlström) og at han er født i Sillerud i Årjeng...

Nå løsnet det

Slapp og dra på bibl. i skjetve for nå, hehe...
Forresten, jeg fant den borgerlig vielsen dems i 1898, så der stod faren(ahlström) og at han er født i Sillerud i Årjeng...