Dessverre spurte jeg ikke min mormor om dette før hun døde (i 1994)..
Er det noen her som kan hjelpe meg med noen mysterier:
- Min mormor hadde Øverland som pikenavn, men har så vidt jeg kjenner til ukjent far. Hvordan kan dette henge sammen når hennes mor het Nilsen til etternavn? Hvor kommer navnet Øverland fra? Er det et giftermål her jeg ikke kjenner til, eller kan det være andre årsaker?
- Jeg skulle gjerne visst når min oldemor døde? Noen tips til hvor jeg kan lete etter informasjon om personer som døde ca 1935/36 i Trondheim, eller evt andre steder det er naturlig å lete etter personer fra Trondheim som døde av tuberkulose (jeg tenker da om det kanskje var vanlig at de ble sendt noen steder for behandling el.l)?
- Sist, men ikke minst skulle jeg gjerne funnet ut noe om mormors far, om mulig. Jeg har sjekket de fleste kirkebøkene i Trondheim rundt 1929 (mormor ble født 21.05.1929), men jeg har ikke funnet fødselen hennes. Pga sperrefrister fikk jeg ikke sjekket alle kirkebøkene da jeg lette, så det kan være at det dukker opp mer snart, men det kan også være at hun ikke ble døpt. Er det da noen steder jeg kan finne informasjon om fødselen hennes, med informasjon om foreldrene?
Håper noen kan hjelpe meg til å komme litt videre her

Mvh
Rune Meli