Søker informasjon om Jens Simonsen Løvseth født ca 1745
Moderator: MOD_Sør-Trøndelag
Søker informasjon om Jens Simonsen Løvseth født ca 1745
Jens Simonsen er min tiptipoldefar. Jeg har funnet informasjon om han og familien i folketellingen fra 1801. Jeg ønsker å få informasjon om hans forfedre.
Mvh Bjørn Ranum
Mvh Bjørn Ranum
-
- Sted: LØKKEN VERK
Re: Søker informasjon om Jens Simonsen Løvseth født ca 1745
Hei Bjørn !
Velkommen blant oss andre som leter etter slekter.
Som en start på det hele.
F. T. Meelhuus 1801.
Løvseth.
Jens Simonsen.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... =1660#ovre
Mvh. Magne.
Velkommen blant oss andre som leter etter slekter.
Som en start på det hele.
F. T. Meelhuus 1801.
Løvseth.
Jens Simonsen.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... =1660#ovre
Mvh. Magne.
Hei!
Takk for svar. Jeg håper å kunne komme lengre tilbake i tid, til senere generasjoner, ev mer stoff om Jens Simonsen.
Mvh Bjørn Ranum
Takk for svar. Jeg håper å kunne komme lengre tilbake i tid, til senere generasjoner, ev mer stoff om Jens Simonsen.
Mvh Bjørn Ranum
- Svehn Ruskelöv
- Sted: Sverige
Hei!
Her har vi dåpen til en "Jens" den 30/11-1746 i "Melhus" med far "Simen Hafdal", v. side h. rad ca. midten : http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-15
Og her er konfirmasjonen til "Jens Simonsen Lövset" år 1763 i "Melhus", h. side v. rad : http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-43
Det blir verre og finne ut hvem kona til "Simen" var.
Her har vi dåpen til en "Jens" den 30/11-1746 i "Melhus" med far "Simen Hafdal", v. side h. rad ca. midten : http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-15
Og her er konfirmasjonen til "Jens Simonsen Lövset" år 1763 i "Melhus", h. side v. rad : http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-43
Det blir verre og finne ut hvem kona til "Simen" var.

Mvh,Svehn
-
Hei !
Som vanlig, godt jobbet Svehn.
Men når og hvor var Jens Simonsen og Giertru Olsdtr. viet ?
Har du Bjørn prøvd med leting i bygdebøker for Melhus, de kal lånes fra et lokalt Bibliotek og om ikke annet som fjernlån.
Lykke til.
Mvh. Magne.
Som vanlig, godt jobbet Svehn.
Men når og hvor var Jens Simonsen og Giertru Olsdtr. viet ?
Har du Bjørn prøvd med leting i bygdebøker for Melhus, de kal lånes fra et lokalt Bibliotek og om ikke annet som fjernlån.
Lykke til.
Mvh. Magne.
- Svehn Ruskelöv
- Sted: Sverige
Förste barnet "Simen" döptes år 1779, så foreldrene må ha giftet sig ca. 1778/79, men kan ikke finne det.
Tror også som du "MAGNE", att "BJÖRN" bör låne bygdeböker for "Melhus" for og få mer info om forfädre.

Tror også som du "MAGNE", att "BJÖRN" bör låne bygdeböker for "Melhus" for og få mer info om forfädre.
Mvh,Svehn
Jens og Gjertru skal være viet i 1779
Mor til Jens mener jeg er Siri Jensdtter fra Skjerdingstad ca 1722-1786.
Mor til Jens mener jeg er Siri Jensdtter fra Skjerdingstad ca 1722-1786.
Hei!
Dette er et svar til alle som har bidratt med informasjon! Ja jeg skal ta en tur på Gunneriusbibloteket for å låne bygdebok for Melhus. Innspillet mitt på dette forumet var også ment å være en test for meg hvordan dette forumet fungerer i praksis. Jeg er positivt overrasket over å ha fått så mange innspill. Jeg har mange andre personer som jeg søker etter. Det kommer senere. Nå blir det oppfølging av det som dere har funnet og hva eventuelt bygdeboka ev kan gi.
Hadde også håpet at det er noen som er i Løvseth-slekta som hadde svart.
Mvh Bjørn Ranum
Dette er et svar til alle som har bidratt med informasjon! Ja jeg skal ta en tur på Gunneriusbibloteket for å låne bygdebok for Melhus. Innspillet mitt på dette forumet var også ment å være en test for meg hvordan dette forumet fungerer i praksis. Jeg er positivt overrasket over å ha fått så mange innspill. Jeg har mange andre personer som jeg søker etter. Det kommer senere. Nå blir det oppfølging av det som dere har funnet og hva eventuelt bygdeboka ev kan gi.
Hadde også håpet at det er noen som er i Løvseth-slekta som hadde svart.
Mvh Bjørn Ranum
-
Hei Bjørn !
Jeg mener det ikke er bare en bygdebok for Melhus, men to, tre eller fire, husker ikke det helt og i farten, men biblioteket finner nok ut av det ?
Muligheter til å få hjelp her er det nok også ved senere anledninger.
Lykke til.
Mvh. Magne.
Jeg mener det ikke er bare en bygdebok for Melhus, men to, tre eller fire, husker ikke det helt og i farten, men biblioteket finner nok ut av det ?
Muligheter til å få hjelp her er det nok også ved senere anledninger.
Lykke til.
Mvh. Magne.
Melhus bygdebok er det 3 bind av
Tror du trenger Hølondabøkene også, 2 bind.
Hei!
Jeg har lånt alle 3 Melhusbøkene. Etter litt frem og tilbake har jeg nå funnet foreldrene til Jens. Det var riktig som dere antydet. Har også funnet de to neste ledd hos Siri Jensdatter. (Jon Skjæringstad f. 1608).
Takk for hjelpen, nå setter jeg kursen mot en annen utfordring som er i Agdenes og på Hitra.
Mvh Bjørn
Jeg har lånt alle 3 Melhusbøkene. Etter litt frem og tilbake har jeg nå funnet foreldrene til Jens. Det var riktig som dere antydet. Har også funnet de to neste ledd hos Siri Jensdatter. (Jon Skjæringstad f. 1608).
Takk for hjelpen, nå setter jeg kursen mot en annen utfordring som er i Agdenes og på Hitra.
Mvh Bjørn
-
Hei Bjørn !
Det er bare hyggelig å hjelpe til.
Håper også du finner om dine i Agdenes og Hitra.
Lykke til videre.
Mvh. Magne.
Det er bare hyggelig å hjelpe til.
Håper også du finner om dine i Agdenes og Hitra.
Lykke til videre.
Mvh. Magne.
Hei igjen!
I Melhusboka står det at Simen Olsen (Løvset/Havda)l er født i 1734 og at sønnen Jens Simonsen er født i 1746. Her må det vel være en feil? Noen som vet noe om dette?
Mvh Bjørn
I Melhusboka står det at Simen Olsen (Løvset/Havda)l er født i 1734 og at sønnen Jens Simonsen er født i 1746. Her må det vel være en feil? Noen som vet noe om dette?
Mvh Bjørn