Linjen jeg har fått etablert pr i dag ser slik ut (ikke inkludert min sønn):
Claus A Erichsen (f:1973) --> Sverre Erichsen (f: 1947) --> Olav S Erichsen (f: 1916) --> Olav Christopher Eriksen / Erichsen (f: 1879) --> Lorentz Rudolf Eriksen / Erichsen / Vastaberget (f:1840) --> Lars Eriksen Vastaberget Purainen (f: 1797) --> Erik Eriksen Vastaberget / Purainen (f: 1751) --> Erik Larsen Purainen (f: 1703) --> Lars E Purainen (f: 1681)
Eriksen / Erichsen og Vastaberg(et) / Wastaberg(et) er brukt om hverandre. Jeg tror det siste leddet indikerer "E for Eriksen" at neste mann derfor heter Erik (Purainen), men jeg finner ingen sikre referanser til en slik født ca 1660.
Lars E Purainen (f: 1681) fikk barn med en D. Guldbrandsdatter
Erik Larsen / Purainen (f: 1703 - 1772) fikk barn med en Kari Knutsdatter (f: 1707 - 1786)
Det jeg til syvende og sist lurer på er om det er mulig å spore slekten min tilbake til Finland gjennom Sverige hvis jeg finner ut av hva de neste tre-fire slektsleddene består av. All informasjon mottas med stor takk!
Evt. er det interessant bare å vite når Purainen kom til Norge og hvor de holdt til / kom fra, eller alt annet relatert til slekta.
Tusen takk

MVH
Claus Erichsen