Smed Sten Guttormsen f.1848 Skånevik. Til Stavanger ca1865

Moderator: MOD_Rogaland

Svar
Eva Ket Henriksen
Sted: HUNDVÅG
Kontakt:

Smed Sten Guttormsen f.1848 Skånevik. Til Stavanger ca1865

Legg inn av Eva Ket Henriksen » 17. november 2004 kl. 23.17

Smed Sten Guttormsen og hans familie
Jeg er på jakt etter smed Sten Guttormsen f. 1848 i Skånevik, kom til Stavanger omk. 1865.

Jeg har funnet ham i tellingen 1865 og 1900.

Det er spesielt hans sønn Guttorm Guttormsen f. 1877 jeg er interessert i, da dette muligens er min tipp-oldefar.

Name: Kjetil Fjogstad
Date Posted: Jul 26, 04 - 3:58 PM
Email: [email protected]

Brukeravatar
Kjetil Fjogstad
Sted: KLEPP STASJON

Re: Smed Sten Guttormsen f.1848 Skånevik. Til Stavanger ca18

Legg inn av Kjetil Fjogstad » 14. juli 2008 kl. 18.48

Jeg fikk svar på denne etterlysningen i forrige uke, og nevner dette her da jeg på denne etterlysning er angitt med gammel mailadresse samt at etterlysningen er lagt ut via Ket Henriksen.

Ble uansett kontaktet av Egil Guthormsen og han fant meg på Facebook, og det viser seg at Guttorm Guttormsen er hans oldefar. Egil driver også med slektsforskning og han har gitt meg endel informasjon og bilder.

Guttorms oldeforeldre er jelsapresten Evard Vedøe og hans kone Augusta Antoinette Wergeland. Litt artig dette at Wergeland-slekten kommer inn i anene - da det i år er jubileumsår for Henrik Wergeland og det finnes mye interessant stoff på internett.

Man kan vel si at det ble litt over forventet, da denne grenen i anetreet har vært litt 'problematisk' da det er endel som er født utenfor ekteskap og det er ikke alltid like lett å finne fyldig informasjon om disse.
mvh

Kjetil

Svar

Gå tilbake til «Stavanger»