Min oldemor og oldefar flyttet mye rundt. Men i en periode bodde de i Vestby ca der man kan se på bildet jeg har lagt ved.
Det eneste jeg vet er at E6 går der hvor dette huset sto.
Jeg tror ikke de eide huset, men at det var leiet. Vet ikke hvem eieren var.
Det jeg lurer på er hvor huset lå. Gjerne navnet på andre leieboere. Eieren og hva adressen dit var. Min bestemor og hennes søsken ble vistnok født der. Men de er ikke registrert i noen kirkebøker da min oldefar sto utenfor religion.
Det blir sagt i slekten at noen kom med en lapp i posten som var fødselsbevis. Disse eksisterer ikke lenger.
Oldefar og oldemor het:
Johan Olai Gundersen (Sønn av Gunder Olsen fra Tveterengen)
Hulda Emilie Holm (Datter av Ferdinand Magnus Hageman Holm fra Drøbak)
Leiter etter et revet hus i Vestby/Johan Olai Gundersen
Moderator: MOD_Akershus
Leiter etter et revet hus i Vestby/Johan Olai Gundersen
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Paul Johan Hals
Re: Leiter etter et revet hus i Vestby/Johan Olai Gundersen
Vet du sånn omtrent når dette var?
Mvh Paul
Mvh Paul
Hei!
Takk for respons Paul.
Sånn ca i perioden 1900 til 1960.
Takk for respons Paul.
Sånn ca i perioden 1900 til 1960.
Det er kanskje greit å vite alder på disse folka også?
Ft 1910;
http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft ... 6392148987
Ft 1910;
http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft ... 6392148987
Vennlig hilsen Tove
- Ingar Finstad
- Sted: SON
Hei.
Kanskje en ide og ta kontakt med Vestby historielag. Dette er jo så nytt at eldre mensker muligens husker både familien og hvor de bodde.
Kanskje en ide og ta kontakt med Vestby historielag. Dette er jo så nytt at eldre mensker muligens husker både familien og hvor de bodde.
Takk for innslag Tove. Jeg har all annen informasjon. Men nysgjerrig på bostedet
Ingar, det var et godt tips
Arve

Ingar, det var et godt tips

Arve
Jeg bor i Son som tilhører Vestby kommune og ser av kartet ditt at det huset må ha ligget ved søndre avkjøring til Vestby. Men så vidt jeg kan huske var det stort sett jorder der før E6 ble utvidet, og det huset må jo ha tilhørt en av de tilstøtende gårdene der. MEN ta kontakt med Vestby kommune for jeg vet at hus som ble revet pga E6 ble flyttet og da blir det "papirmølle" med erstatning og så videre.
Lykke til.
Lykke til.
-
- Sted: VESTBY
Tveterengen ligger ved jernbanen mellom Vestby og Ås. Fra Vestby kjøres Støttumveien ca 3 km. til Tvetergårdene. Huset hvor Andora og Otto bodde brant rundt 1950-1955.
Nytt hus ble bygget av Dagny og Ernst Knoff Jacobsen. De bodde der. Hadde en datter Erna.
Huset ble solgt til Britt (datter av Otto) Hun bodde der delvis sammen med sin mann.
Iflg gårdshistorie for Vestby del 1 side 319 står Tveterenga omtalt.
mvh
Kari
Nytt hus ble bygget av Dagny og Ernst Knoff Jacobsen. De bodde der. Hadde en datter Erna.
Huset ble solgt til Britt (datter av Otto) Hun bodde der delvis sammen med sin mann.
Iflg gårdshistorie for Vestby del 1 side 319 står Tveterenga omtalt.
mvh
Kari