Oldefar min og søskena hans, var på legd store delar av barndomen sin. Eg finn berre at to av barna budde hos foreldra ved FT 1865, så nokre var bortsett allereie ved 1860. Og i
1875 finn eg ikkje foreldra i det heile, korkje levande eller døde, utfløtte eller emigrerte, men eg finn alle ungane bortsette. Korkje kyrkjeleg råd eller statsarkivet kan finne død til foreldra.
Eg veit at det var vergerådet, samansett av dommar, prest og fem medlemar vald av kommunestyret, derav ein lekjar og to kvinner (§6), men kor vender eg meg for å få opplysninger om når, kor og kvifor barna vart sett på legd?
Familieopplysningane dersom nokon har dei opplysningane eg søkjer og vil dele dei med meg:
1.Johanne Eriksdtr født 19 May, 1819 i Ringsaker
gift med Christian Eriksen 13 Nov 1851 i Ringsaker Han var født 15 Jul 1828
Og alle barna var født i Ringsaker.
Ho hadde desse barna
1.1 Oline Larsdtr, født 3 Jan 1843 Far Lars Larsen, unmarried
1.2 Eline Johannesdtr, født 5 May 1848 Far Johannes Jonsen, unmarried
1.3 Kjerstine Johannesdtr, født 20Dec 1849 Far Johannes Eriksen, unmarried
1.4 Even Johannesen, født 26 Jan 1952 Far Johannes Eriksen, Ringsaker
1.5 Christian Christiansen født 10 Jan 1856, Ringsaker. Far Christian Eriksen
1.6 Lars Christiansen født 20 Jun 1858, Ringsaker. Far Christian Eriksen. Han døde 28 Jan 1919 på Listadvolden ,Hundorp Han er olderfaren vår
1.7 Andreas Christiansen født 27 Apr 1863 Ringsaker. Far Christian Eriksen.
1.8 Daughter født/død 30 Oct 1860
Etter at dei ovanståande barna vart vaksne, har vi greid å følgje dei. både her i landet og i USA og fått kontakt med gjenlevande i USA. Difor har eg ikkje lagt ved noko lenke, for det eg ønsker er kontaktinstansen som kan gje meg opplysningar om legdebarna.
På førehand takk
Beste helsing
Wenche
Å finne historiske opplysningar om legdebarn i Ringsaker
Moderator: MOD_Hedmark
Re: Å finne historiske opplysningar om legdebarn i Ringsaker
Har en liten teori om at både Johanne og Christian lever i 1875.
Christian Eriksen som gift på Saugstad vestre nedre og Johanne på Saugstad østre.
Kanskje Lars Christiansen også er på Saugstad østre i 1875.
Kristian Eriksen dør kanskje i 1891.Se nr. 46.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-278
Christian Eriksen som gift på Saugstad vestre nedre og Johanne på Saugstad østre.
Kanskje Lars Christiansen også er på Saugstad østre i 1875.
Kristian Eriksen dør kanskje i 1891.Se nr. 46.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-278
Tusen takk for interessant svar.
Desse tipptippoldeforeldra våre har vore vanskeleg å finne fram til.
Men når det gjeld Kristian kan det stemme at han er legslem (sjuk og svak, tidlegare dagarbeidar) på Saugstad vestre ved FT 1875 (avik f.år med 3) og døydde der 14/10-1891 i Krk.bok stemmer f.år og tidlegare bustad.
Og gutane Lars og Even er på Saugstad Østre, h.h.t. Tenestegut og Lægslem oppført med akseptabelt f.år. Men Johanne, dagarbeider (sykepleierske) har først og fremt ikkje riktig f.år. For stort avvik frå 1819 til oppført 1812 i FT, og sjukepleiar er nå ikkje husmannskona Johanne vorte med alt slitet og barna ho har fått, så Johanne er fortsatt ei gåte. Hadde ho vore til, ville ikkje vesleguten vorte legslem, eller? Men hvis ho var død, ville det vel stått E for enkemann på Kristian i FT 1975.
Men svar på kor vi kan finne vergemålsnemda/spørsmål om legd har vi ikkje fått.
Vi håper framleis på tips på kor vi kan få svar på dette. Kanskje det da og går fram fva skjebne Johanne fekk.
På førehand takk.
Beste helsing
Wenche
Desse tipptippoldeforeldra våre har vore vanskeleg å finne fram til.
Men når det gjeld Kristian kan det stemme at han er legslem (sjuk og svak, tidlegare dagarbeidar) på Saugstad vestre ved FT 1875 (avik f.år med 3) og døydde der 14/10-1891 i Krk.bok stemmer f.år og tidlegare bustad.
Og gutane Lars og Even er på Saugstad Østre, h.h.t. Tenestegut og Lægslem oppført med akseptabelt f.år. Men Johanne, dagarbeider (sykepleierske) har først og fremt ikkje riktig f.år. For stort avvik frå 1819 til oppført 1812 i FT, og sjukepleiar er nå ikkje husmannskona Johanne vorte med alt slitet og barna ho har fått, så Johanne er fortsatt ei gåte. Hadde ho vore til, ville ikkje vesleguten vorte legslem, eller? Men hvis ho var død, ville det vel stått E for enkemann på Kristian i FT 1975.
Men svar på kor vi kan finne vergemålsnemda/spørsmål om legd har vi ikkje fått.
Vi håper framleis på tips på kor vi kan få svar på dette. Kanskje det da og går fram fva skjebne Johanne fekk.
På førehand takk.
Beste helsing
Wenche
Thor Gotaas ( ikke legen ) men hans sønn har skrevet noen bøker fra Ringsaker/ Br.dal.
Tror han er historiker. Kanskje en tlf til han?
Event. biblioteket i Br.dal eller Moelv ?
Tror han er historiker. Kanskje en tlf til han?
Event. biblioteket i Br.dal eller Moelv ?
Tusen takk skal du ha. Har prøvd å ringe, men var bare svarer, så det må bli nye forsøk.
Beste helsing
Wenche
Beste helsing
Wenche
Jeg tolket g`en ved Kristian Eriksen død som om at han er gift.
Oddgeir
Og du tolka G'n rett, du veit du.
1000 1000 takk.
Hurra hurra for eg har stoppa leite i kyrkjeboka alt for tidleg i og med at eg ikkje fann ho Johanne ved FT 1875. Mellom Ft 1865 og FT 1875 er alle moglege registre endevent utan å finne Johanne utfløtt, emigrert, død m.m. Når ho glatt ut av FT 1875, så trudde eg ikkje ho levde så lenge.
Eg fann ho Johanne død 27/7-1892 gravlagd 3/8-1892 Veldre (enke, fattiglem, født 1819) dokumentert med:
Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Veldre i Ringsaker, Klokkerbok nr. 14 (1891-1904), Døde og begravede 1892, side 187. Nr 23
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-157
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 610319.jpg
Beste helsing
Wenche
Og du tolka G'n rett, du veit du.
1000 1000 takk.
Hurra hurra for eg har stoppa leite i kyrkjeboka alt for tidleg i og med at eg ikkje fann ho Johanne ved FT 1875. Mellom Ft 1865 og FT 1875 er alle moglege registre endevent utan å finne Johanne utfløtt, emigrert, død m.m. Når ho glatt ut av FT 1875, så trudde eg ikkje ho levde så lenge.
Eg fann ho Johanne død 27/7-1892 gravlagd 3/8-1892 Veldre (enke, fattiglem, født 1819) dokumentert med:
Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Veldre i Ringsaker, Klokkerbok nr. 14 (1891-1904), Døde og begravede 1892, side 187. Nr 23
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-157
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 610319.jpg
Beste helsing
Wenche