Etterlysninger i ukeblader og aviser

Her kan du legge inn henvisninger til innslag i media som er av interesse for slektsforskere. Og dersom du har tillatelse fra rettighetshaver der det kreves kan du gjerne gjengi innslaget.

Moderator: MOD_sett_og_hort_media

Svar
Kristin Scheie Aasen
Sted: STRØMMEN

Etterlysninger i ukeblader og aviser

Legg inn av Kristin Scheie Aasen » 24. august 2005 kl. 11.55

Hei!

Kan man nevne det man har sett og hørt av etterlysninger etter personer i ukeblader/blader, f.eks. "Familien" og aviser, f.eks. lokalaviser her i dette forumet "Sett og hørt i media"? Og i radio?
Hvor personer som etterlyser legger igjen mailadresser, tlf.numre osv.
Hadde vært fint med noe retningslinjer på hvordan man går frem.

Det med Frogness (innlegg av Laila N. Christiansen i går eller for to dgr. siden) må vel være et lignende eksempel. Laila, jeg mener ikke noe galt med det du har gjort. Det var bare positivt det du gjorde. Jeg lurer på hvordan det har gått i to årene som har gått siden saken sist ble omtalt.

Jeg vil kun ha bekreftelse/svar på det før jeg eller andre kan gjøre det. Har funnet to etterlysninger.

Mvh. Kristin S. Aasen

dn06606
Site Admin

Re: Etterlysninger i ukeblader og aviser

Legg inn av dn06606 » 24. august 2005 kl. 16.03

Hvis det er snakk om etterlysningssaker av almenn interesse som er publisert i media (som f.eks Frogness saken) kan du godt gjengi dem her, men les først Tone Eli Moseids melding om "Opphavsrett og media" i dette forum.

Hvis det er ordinære etterlysninger det er snakk om bør de postes i de vanlige etterlysningsfora (velg fylke og kommune). Dersom noen ønsker at du poster en slik etterlysning på vegne av dem kan du selvsagt gjøre det, men du bør i utgangspunktet ikke legge ut e-postadresse eller annen kontaktinformasjon. Det må si så fall være ettertrykkelig avklart med de det gjelder.
mvh Jan

Svar

Gå tilbake til «Sett og hørt i media»