Etterlyser etterkommere til Johan Albin Andersen/Anderson
Moderator: MOD_Oslo
Etterlyser etterkommere til Johan Albin Andersen/Anderson
Jeg leter etter etterkommere til Johan Albin Andersen/Anderson. Han var broren til min mormor Signe Marie Andersen/Anderson. Han ble født 12.12.1892 i Sverige. Han var bosatt på Sagene i Oslo, og giftet seg med Klara Martinsen som også var fra Oslo (Sagene) i 1924. Han dør i 1954. I dødsannonsen til Klara står barna Bjørn og Kåre Andersen oppført. Bjørn er gift med Astrid, og Kåre er gift med Liv. Et av parene har en datter som heter Britt Andersen. Det er ikke så lett å finne noe eller komme videre, så vi kan bare håpe at noen vet noe om dem.
-
- Sted: KONGSVINGER
Re: Etterlyser etterkommere til Johan Albin Andersen/Anderso
Når dør Klara? Hvor er hun begravet?
Klara dør på Diakonhjemmet og blir begravet 18.6.1955 på Nordre Gravlund i Oslo.
-
Ut fra hva jeg har funnet så er de begge gravlagt på Nordre Gravlund. Det ser for meg ut til at gravene er slettet.
Har du undersøkt med gravferdsetaten hvem som har vært fester for gravstedene.
E-post: [email protected]
Det vil kanskje være adresseopplysninger som kan bringe deg videre.
Har du undersøkt med gravferdsetaten hvem som har vært fester for gravstedene.
E-post: [email protected]
Det vil kanskje være adresseopplysninger som kan bringe deg videre.
- Kari Sandberg
- Sted: HAMAR
En sønn født 26. april 1924.
SAO, Sagene prestekontor Kirkebøker, J/L0003: Fødselsregister nr. 3, 1922-1925, s. 107
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20060213060521
Jeg har søkt endel på nb.no og funnet ut at sønnen het Bjørn Anker Andersen. Lysning i juni 1949 for han, Christiesgt. 36 (som ved f.registreringen) og Astrid Lovise Lundsrud. Fam. tok senere navnet Moset hvis jeg har fått det riktig. Bjørn Anker Moset med riktig f.dato døde i 2003.
Ved søk på nb.no bør du sette søkeordet i anførsel for å unngå for mange tilslag.
SAO, Sagene prestekontor Kirkebøker, J/L0003: Fødselsregister nr. 3, 1922-1925, s. 107
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20060213060521
Jeg har søkt endel på nb.no og funnet ut at sønnen het Bjørn Anker Andersen. Lysning i juni 1949 for han, Christiesgt. 36 (som ved f.registreringen) og Astrid Lovise Lundsrud. Fam. tok senere navnet Moset hvis jeg har fått det riktig. Bjørn Anker Moset med riktig f.dato døde i 2003.
Ved søk på nb.no bør du sette søkeordet i anførsel for å unngå for mange tilslag.
-
Sender deg en personlig melding.
Oj. Så spennende! Tusen takk for all hjelp. 

Saken er løst! Jeg fant endelig familiemedlemmer som vi har lett etter i så mange år, og vil takke for utrolig god hjelp.